Renata Šarjaková, 2. červen 2008
Webové stránky kraje mění svou podobu

Pilotní provoz zahájí v pondělí 2. června 2008 inovované webové stránky Moravskoslezského kraje. Změny se prioritně týkají struktury stránek, které jsou nově propracovanější a nabízejí orientaci podle jednotlivých cílových skupin. Rozčleněny jsou do  pěti základních částí: O kraji, Návštěvník, Student, Podnikatel a Veřejná správa. Uživatel by se tak k požadovaným informacím měl dostat rychleji, než doposud. Všichni, kdo zavítají na nový krajský web zcela jistě nepřehlédnou moderní grafické zpracování.

„Máme spočítáno, že webové stránky Moravskoslezského kraje navštíví měsíčně přes sto tisíc uživatelů  z více než 70 zemí světa – což je téměř stejný počet lidí, jaký fyzicky zavítá na krajský úřad za celý kalendářní rok,“ upozorňuje hejtman kraje Evžen Tošenovský a pokračuje: „Velice dobře si uvědomujeme, že internet patří k nejdůležitějším komunikačním prostředkům. Nové stránky proto nabízejí větší přehlednost, srozumitelnost a komplexní informace o regionu. Spoluvytvářejí image našeho kraje.“

Vylepšení stránek je součástí marketingové strategie MSK. Nové rozdělení vzniklo na základě průzkumu veřejného mínění a odráží slib značky kraje: nejlepší místo pro život, studium a volný čas.

Jak uvádí náměstek hejtmana pro ekonomický rozvoj Pavel Drobil, webový portál Moravskoslezského kraje reflektuje skutečné změny, které se v posledních dvou letech odehrávají v tomto regionu. „V rámci Marketingové strategie kraje je potřeba oslovit výraznou skupinu návštěvníků internetových portálů, tak abychom této skupině podali více informací o dění v našem kraji,“ říká náměstek Drobil a dodává: „Kromě toho je zapotřebí data na portálu udržovat aktuální.“

O KRAJI – Pokud se lidé chtějí dozvědět podrobnosti o Moravskoslezském kraji, právě zde najdou řadu informací o životě v regionu na pomezí Moravy a Slezska. Sekce obsahuje souhrn základních a praktických údajů od geografie, přes dopravu až po možnosti nakupování.

NÁVŠTĚVNÍK – Tato část je určena zejména těm, kteří se přijedou do kraje bavit. Přináší podrobnosti o tom, kde prožít  aktivní či relaxační dovolenou, kam se zajet ubytovat, najíst nebo jaké památky si lze  v kraji prohlédnout. Portál integruje celou řadu dalších aktivit například propojení s databází Tourdata.

STUDENT – Jak sám název vypovídá, je odkaz věnovaný možnostem studia, školám i projektům na podporu vzdělávání. Zde mohou uživatelé nalézt třeba odpověď na otázku: „Proč studovat v Moravskoslezském kraji?“

PONIKATEL – Strategická poloha, výrobní areály, technická infrastruktura a další předpoklady tvoří z Moravskoslezkého kraje vhodné místo pro podnikání s těmi nejlepšími předpoklady svého rozvoje. Tato sekce bude přinášet informační servis pro stávající podnikatele a investory, ale neopomene ani potřeby nových zájemců o podnikání v regionu.

VĚŘEJNÁ SPRÁVA – Obsahově téměř odpovídá původní webové prezentaci kraje. „Celá sekce věnovaná veřejné správě je přizpůsobena dynamické tváři nového portálu s optimalizovanou strukturou stránek. Občané tam najdou vše podstatné pro řešení životních situací např. Czech POINT,“ upřesňuje ředitelka Krajského úřadu Eva Kafková.

Doména Moravskoslezského kraje zůstává stejná www.kr-moravskoslezsky.cz.

 

 

 

 

 

 

 

Zpracovala: Barbara Odstrčilíková, tisková mluvčí


Hodnocení => průměr 065
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář