Renata Šarjaková, 10. září 2007
Spotřebitelé a potraviny
Co požadují spotřebitelé při nákupu potravin.
 
Z průzkumu poradenské firmy Deloitte vyplynulo, že Češi, stejně jako spotřebitelé v dalších zemích EU, požadují při nákupu potravin větší pestrost, lepší výběr, zdravé produkty, výhodné akční nabídky, lepší kvalitu a dobré ceny.
 
Pro většinu zákazníků jsou normou velká nákupní centra s rozsáhlým sortimentem. Lidé očekávají, že zde najdou všechno, co chtějí, a jsou stále méně tolerantní k vyprodání zásob.
 
Snadnou dostupnost z místa bydliště uvedl jako nejdůležitější faktor při rozhodování, kde nakupovat, 53 %. Pro 42 % jsou důležité nižší ceny a kvalita. Nakupující si všímají také čerstvosti ovoce a zeleniny i celkové kvality zboží.
 
Karty pro stálé zákazníky hrají roli jen pro 17 % dotazovaných, více než dvě třetiny zákazníků aktivně hledají nabídky druhého produktu zdarma či podobné speciální akce.
 
Nejčastější odpovědí na otázku, co mohou supermarkety a výrobci potravin dělat, aby lépe plni li požadavky zákazníků, byl větší výběr a pestrost nabídky. Na první místo ji zařadilo 16 % respondentů, na druhém místě byly nižší ceny, které preferuje 8 % lidí.   
 
Pokud jde o biopotraviny, ty kupuje občas téměř polovina Čechů, pravidelně je nakupují 4 % spotřebitelů. Pravidelný nebo občasný nákup biopotravin se ve větší míře týká žen, zatímco muži častěji volili odpověď „slyšel jsem o nich, ale zatím jsem je nekoupil“. Přes 57 % žen o biopotravinách nejen slyšelo, ale více než z poloviny je nakupuje a desetina z nich dokonce pravidelně. Z bioproduktů dotázaní nejčastěji preferují mléčné výrobky, pečivo, těstoviny a ovocné šťávy. Přednost konvenčnímu zpracování dávají naopak u cukrovinek, čokolády, kávy a čaje.
 
 
Zdroj: bs

Hodnocení => průměr 069
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář