- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 13. březen 2025:
Jednotná žádost 2025 - Otice
Ministerstvo zemědělství ... více - 13. březen 2025:
Jednotná žádost 2025 - Hukvaldy
Ministerstvo zemědělství ... více - 27. únor 2025:
AGRObase - magazín Agrární komory České republiky rok 2025
... více
Syntetická výroba vysokojakostní motorové nafty z odpadů
Před měsícem byl na 7. mezinárodní konferenci ODPADY 21, která se zabývala odpadovým hospodářstvím středoevropských zemí, přednesen příspěvek na téma:
„Syntetická výroba vysoce kvalitní motorové nafty z odpadů“
(viz Sborník z konference str. 44 až 53)
Příklad pro ilustraci: ze 120 kg PVC odpadu se vyrobí 100 litrů Dieselpaliva za 0,23 € / litr. Dnešní cena Dieselu činí 29,30 Kč/litr a není jistota, že se ještě nezvýší.
(Jako výchozí materiál lze použít skoro všechny odpadové hmoty, které obsahují uhlovodíky. Tzn. oleje, tuky, živočišný odpad z kafilerek či masokombinátů, kontaminovaný nemocniční odpad, zbytky potravy, lesní a zahradní odpad, průmyslové rostliny, odpad z dřevařských závodů, papír a kartony, výborně se hodí i staré pneumatiky aj. Nevhodné jsou pouze kovy, písek, keramika, sklo, beton atd.)
*Vstupní materiál se podrtí, promísí se s katalysátorem a přivede do reaktoru s olejovou suspensí o teplotě 350 OC. Depolymerizací vzniknou páry, které se zchladí v kondenzační koloně. Z ni se separo- vaně odvádí destilovaná voda a lehká olejová frakce, která má stejné fyzikálněchemické vlastnosti jako motorová nafta. Předčí i mnohé parametry dle DIN EN 590. Tuto syntetickou motorovou naftu lze bez obav používat ve všech vznětových motorech bez jejich předchozích konstrukčních úprav. Oproti „biodieselu“ má tato nafta téměř neomezenou skladovatelnost a neucpává palivovou instalaci motorů.
Výroba syntetické motorové nafty běží v zahraničí již v průmyslovém měřítku a jsou s ní velmi dobré zkušenosti. Na základě licence se stále stavějí nová zařízení o garantovaném výkonu nejméně 500 litrů dieselu za hodinu. Požadovanou výrobní kapacitu si zvolí zákazník dle dostupného objemu odpadových hmot v dané lokalitě.
Více se už dozvíte osobně od vynálezce a držitele světového patentu na tuto unikátní technologii.
Dr. Christian Koch: SEMINÁŘ
tématicky navazující na výše uvedený příspěvek na konferenci Odpady 21. Akce se bude konat na
VŠB – TU Ostrava, Nová aula, posluchárna NA 4
26. 6. 2007, začátek 09,00
(bez účastnického poplatku, simultánní tlumočení zajištěno, parking ze strany od FNsP)
Seminář je určen pro odborníky v odpadovém hospodářství, pracovníky regionálních orgánů, zástupce větších měst, odborníky v oblasti vznětových motorů a APH,
pro podnikatelskou a investorskou sféru, vysoké školy, masmedia a další instituce.
Informujte o této ojedinělé akci pracovníky, o nichž se domníváte, že by
je tato technologie mohla nebo měla profesně zajímat.
Garant semináře: Doc. Ing. B. Klepek, CSc.
Kontakt: b.klepek@okruzni.net , mobil
- Foto v příloze.
![]() | foto 1 |
![]() | foto2 |
![]() | foto 3 |