- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Na konci dubna vypršela ČR vyjímka v oblasti národní podpory
Na konci dubna skon
čí výjimka EU v oblasti státních podporpro propagaci zem
ědělských produktůNa konci dubna vyprší
České republice výjimka v oblastinárodní podpory ( tzv. “state aid“), která jí byla ud
ělena přivstupu do Evropského spole
čenství v roce 2004. Tříletáochranná lh
ůta se vztahuje také na systém podporyvlastních potraviná
řských výrobků, kterou v ČR představujenárodní zna
čka kvalitních potravin KLASA. Po uplynutíochranné lh
ůty již nebude možné odkazovat na zemi původut
ěchto výrobků.Národní zna
čka kvality KLASA je program na podporu kvalitníchdomácích potravin. Mohou ji získat pouze potraviny, které byly
zcela vyrobeny v
České republice, obsahují stanovený podíldomácích surovin a vykazují nadstandardní kvalitativní
charakteristiky. Od za
čátku května se však v propagaci značkyKLASA nebude moci objevovat odkaz na p
ůvod potravin sezna
čkou KLASA.Billboardy s
českou krajinou a sloganem „To nejlepší z našízem
ě“ už nahradila nová kampaň.Z národní zna
čky kvality potravin KLASA se tak stane „jen“zna
čka kvality potravin KLASA, slogan „to nejlepší z naší země“vyst
řídá „to nelepší pro naše nejbližší“. „O omezené časovéplatnosti výjimky z pravidel EU jsme v
ěděli a proto jsme tomup
řizpůsobili i strategii značky. Období do roku 2007 jsme sesnažili využít pro zvýšení pov
ědomí o značce KLASA. To se námpoda
řilo a proto se nyní můžeme začít orientovat na motivacinákupního chování spot
řebitelů,“ vysvětlila Klára Bolečkovápov
ěřená řízením Samostatného oddělení pro marketing SZIF,které zna
čku KLASA spravuje od roku 2004.Další podmínkou, kterou již zna
čka KLASA splňuje nyní, jeobecný charakter kampan
ě. Propagace národních značek kvalitynesmí prot
ěžovat jeden typ výrobků, naopak musí přinášetprosp
ěch všem producentům potravin a celému zemědělskémuodv
ětví.„
Kampaň pro značku KLASA byla již od počátku nastavena tak,abychom vyhov
ěli všem producentům zařazených celkem v 10kategoriích, ve kterých se zna
čka KLASA udílí. V reklamníchspotech, ale i na billboardech a v tiskové inzerci se objevovaly
mlé
čné výrobky, maso, pečivo, ryby, postupně jsme přidávalidalší motivy, jako dr
ůbeží maso, ovoce a zeleninu. Zastoupenír
ůzných komodit jsme zachovali i v nové kampani,“ říká KláraBole
čková.Podle unijních pravidel je reklama spojená p
římo s produktyjedné nebo více konkrétních spole
čností narušením hospodářskésout
ěže a je neslučitelná se společným trhem. To se v případězna
čky KLASA netýká ani tolik reklamy, jako spíše propagačníchakcí typu veletrh
ů, výstav a roadshow. Dosud byla účast výrobcůna t
ěchto akcích zdarma. To se nyní změní.Finan
ční zvýhodnění výrobců se bude týkat pouze podpory veform
ě věcného plnění, to znamená zaplacení plochy ze stranySZIF. Toto zvýhodn
ění se bude týkat pouze malých a středníchpodnik
ů (do 250 zaměstnanců, jejichž obrat nepřekročí 40 mil.EUR), p
řičemž podniky – zpracovatelé dostanou 50%zvýhodn
ění při první účasti na daném veletrhu a podniky –prvovýrobci dostanou 100% zvýhodn
ění i při opakované účasti.Velké spole
čnosti se veletrhů v rámci expozice SZIF budou mociú
častnit pouze na vlastní náklady. I tak to pro ně nadále zůstanevýhodné, nebo
ť zaplatí jen tu část plochy, na které se budouprezentovat a nezbytný podíl na provozních nákladech stánku
(spot
řeba vody, energie, úklid).Ú
čast na veletrzích již nebude pro držitele značky zcela zdarma.Zdroj: A.P.