Renata Šarjaková, 2. květen 2007
Pomazánková másla zmizí v příštím roce z trhu
Naše oblíbené pomázanky s názvem "POMAZÁNKOVÉ MÁSLO", bohužel od příštího roku zmizí na základě rozhodnutí EU, z našeho trhu !

Pomazánková másla zmizí v příštím roce z trhu

Evropská Unie rozhodla, že nepovolí České republice výjimku pro používání názvu pomazánkové máslo. To by již

v příštím roce mělo přestat existovat. Změna názvu těchto výrobků se dotkne i některých držitelů značky KLASA.

Pomazánkové máslo nesplňuje podle Evropské Unie normy pro výrobky s označením „máslo“. Do kategorie másel jsou totiž

zařazovány jen výrobky, u kterých podíl tuku dosahuje alespoň 39 %. Pomazánková másla se vyrábějí ze smetany a obsahují

přibližně 31 až 34 % tuku.

Výrobky s názvem pomazánkové máslo jsou zastoupeny i v řadě výrobků oceněných národní značkou kvality KLASA.

Evropská Unie má jistě právo kontrolovat jednotné druhové označování výrobků, je však velkou škodou, že se nepodařilo

vyjednat výjimku v tomto konkrétním případě. Pomazánková másla sice nesplňují kriteria pro máselné výrobky z hlediska

evropských norem, nicméně český zákazník přesně ví, jaký typ - druh výrobku si kupuje,“ reaguje na poslední zprávy Peter

Pischel, manager pro marketing a obchod Choceňských mlékáren.

Výrobce čeká se změnou názvu řada nepříjemností. Budou muset přestat používat stávající obaly a nechat si vyrobit nové.

Výrobky je také potřeba znovu zalistovat v obchodních řetězcích. Snadné to nebudou mít ani ti, kteří budou vymýšlet nový,

vhodný název. „Už jsme uvažovali, jestli se to bude jmenovat mléčná pomazánka, nebo jestli použijeme původní název a

vynecháme jen pár písmenek. Žádný z nových názvů ale nenahradí to, co se tady již 30 let budovalo. Čeští spotřebitelé

pomazánkové máslo znají a nyní jim budeme složitě vysvětlovat, že se jmenuje jinak,“ říká Jaroslav Šuranský, ředitel Laksyma.

Změny názvu výrobků a s ním spojené výdaje mohou mít podle výrobců negativní dopad na jejich prodeje. Výrobci

pomazánkových másel, kteří pro své výrobky získali ocenění KLASA, mají alespoň tu výhodu, že si pro své výrobky budou moci

značku KLASA zachovat. „ Změna názvu výrobku není důvodem pro odebrání značky KLASA. Výrobcům bude vyhotoven nový

certifikát s novým názvem, který schválí Ministerstvo zemědělství. Změny názvů výrobků budeme řešit přímo s výrobci,

vysvětluje Klára Bolečková, pověřená řízením Samostatného oddělení pro marketing Státního zemědělského intervenčního

fondu, který značku KLASA od roku 2004 spravuje.

V kategorii mléčné výrobky má značka KLASA 264 výrobků od 34 výrobců, z toho 18 pomazánkových másel od 4 výrobců.

Z průzkumu, který si Státní zemědělský intervenční fond nechal na konci minulého roku zpracovat vyplývá, že spotřebitelé

vyžadují označení kvality nejčastěji právě u mléka a mléčných výrobků. 69 % spotřebitelek rovněž uvedlo, že při nákupu dávají

přednost výrobkům označeným logem značky KLASA.

Vilém Frček,

tiskové oddělení SZIF

Pomazánková másla se značkou KLASA:

Choceňská mlékárna, s.r.o. – Choceňské pomazánkové máslo Delikates, s krevetou, s Nivou, s cibulkou, s česnekem a

bylinkami, s paprikou, s pažitkou, s pikantní klobásou, se šunkou a bez příchutě.

Jaroměřická mlékárna, a.s. – Pomazánkové máslo lahůdkové, česnek s jarní cibulkou, paprika s feferonkou, pažitka

s koprem, šunka s osmaženou cibulkou

Laksyma, a.s. – Pomazánkové máslo

Net Plasy, spol. s r.o. - Pomazánkové máslo - přírodní

Zdroj: A.P.


Hodnocení => průměr 106
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář