Renata Šarjaková, 26. březen 2007
Podíl obchodních značek se zvyšuje
V některých evropských zemích již podíl obchodních značek na trhu překročil 40%.
 
V některých evropských zemích již podíl obchodních značek na trhu překročil 40 %.
Podle Asociace výrobců privátních značek PLMA (Privat Label Manufacturers Association, Rakousko) se zvýšil podíl zboží s těmito značkami na trhu na 40 % a více (ve Vel. Británii, Německu, Belgii a Švýcarsku). Stoupající tendence se projevuje i v nových východních členských státech.
Podíl obchodních značek na trhu ve vybraných zemích
Švýcarsko                     49 %
Belgie                          43 %
Spojené Království         42 %   
Španělsko                    33 %
Francie                         32 %
Švédsko                       28 %
Finsko                          26 %
Portugalsko                  25 %
Dánsko                        24 %
Nizozemí                      24 %
Norsko                         21 %
Slovensko                    21 %
Maďarsko                     20 %
Rakousko                     19 %
Česko                          18 %
Itálie                           16 %
Polsko                         14 %
Situace se vyvíjí tak, že velcí se stále zvětšují a roste počet diskontů. Význam má větší míra reklamy u obchodních značek. Postupně se stírá rozdílné vnímání obchodních a výrobních značek u spotřebitelů. Spotřebitelé se domnívají (často oprávněně), že výrobky s obchodní značkou pocházejí vždy od téhož výrobce.
Pokud jde o kupní sílu, jsou velké rozdíly, zvláště při hodnocení nových zemí EU. Bulharsko a Rumunsko dosahuje jen 27 resp. 29 % úrovně Rakouska, Rusko 32 %, Estonsko a Maďarsko 50 %, Česko 62 %, Slovensko 66 %.
Ve Vídni se v únoru 2007 konala konference PLMA, které se zúčastnilo kolem 120 účastníků z 24 států, včetně USA, Ruska a Arabských emirátů.
Zdroj:Ing.Irena Suková

Hodnocení => průměr 116
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář