- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Český trh s biopotravinami
V loňském roce dosáhl maloobchodní obrat s biopotravinami v České republice více než 700 milionů korun, což je obrovský nárůst. Vyplývá to z předběžných výsledků průzkumu mezi českými bio producenty, výrobci a obchodníky, které provedl Green Marketing. Přesné údaje budou publikovány na konci března ve zprávě Český bio trh 2006.
Značný nárůst prodejů v loňském roce byl způsoben zejména zvýšenou nabídkou biopotravin v obchodních řetězcích, kdy zejména Billa a hypermarkety InterSpar rozšířily bio nabídku o čerstvé ovoce a zeleninu, mléčné výrobky a pečivo. Rovněž Delvita nabídla jak širší sortiment, tak jeho aktivní podporu. Dalším impulsem byl rozšířený sortiment biopotravin v drogistickém řetězci dm-drogerie, která ve svých 115 prodejnách nabízí biopotraviny za výhodné ceny pod značkou Alnatura, i zde podpořené reklamními aktivitami.
Výrazný úspěch na trhu s biopotravinami zaznamenávají dovážené mléčné a masné výrobky z Německa, zejména kuřecí maso, máslo a jogurty, obdobně jako čerstvé ovoce a zelenina, rovněž z dovozu, a to zejména v mimosezonním období.
Pokud jde o oblast specializovaného prodeje, bylo otevřeno několik bioprodejen, především v Praze a dalších větších městech.
Budoucí úspěch speciálních prodejen biopotravin v konkurenci se super a hypermarkety bude záviset na tom, zda budou tyto bioprodejny schopny nabídnout zákazníkům něco navíc – například atraktivní služby spojené pohodlným nákupem, poradenství a rovněž bohatý sortiment zejména čerstvého zboží. Podstatou úspěchu tohoto typu prodejen bude vytvořit si se zákazníky osobní vztah, protože jen díky tomu zákazníci zůstanou věrní své „speciálce“ a nebudou sortiment vyhledávat v regálech neosobních supermarketů.
Zdroj: Mgr.Světluše Bodoková