Renata Šarjaková, 8. únor 2007
Kampaň Najdi si svého výrobce propaguje kvalitní potraviny
Vyberte si toho výrobce sýrů, jehož výrobky Vám nejlépe vyhovují pochuťové stránce. To doporučuje Potravinářská komora ČR.

Kampaň Najdi si svého výrobce propaguje kvalitní potraviny

Již více než rok pomáhá Potravinářská komora ČR spotřebitelům v orientaci na trhu s českými potravinářskými výrobky. Děje se tak prostřednictvím kampaně pod názvem „Najdi si svého výrobce“. Na internetové adrese http://vyrobci.foodnet.cz je spotřebitelům k dispozici přehledná, podle oborů a krajů členěná databáze významných domácích potravinářských výrobců včetně sortimentu jejich výrobků.
Cílem projektu je, aby se spotřebitel snadno orientoval v nabídce potravinářských produktů a seznámil se s tím, z jakých surovin a  složek se vyrábějí.


Kampaň „Najdi si svého výrobce“ se zaměřuje na to, aby spotřebitel nakupoval kvalitní potraviny. Na výše uvedené internetové adrese je k dispozici slovníček pojmů, který obsahuje termíny jak z oblasti výroby potravin, tak z oblasti účinků potravin na zdraví. Spotřebiteli se tak nabízí možnost naučit se orientovat v základních pojmech a kvalifikovaně se rozhodovat, zda příslušný výrobek koupit nebo ne. V budoucnu bude databáze obsahovat podrobné údaje o složení výrobků, nutričních hodnotách a doporučeních.

Hlavní cíle kampaně „Najdi si svého výrobce“ lze shrnout následovně: „Vyberte si toho výrobce, jehož výrobky vám nejvíce vyhovují. My vám o něm poskytneme další informace a garanci solidnosti a vy budete spokojenější. V případě problémů se pak nemusíte obracet na kontrolní orgány, ale přímo na výrobce - ten už pro vás nebude anonymní - nebo na nás a řešení budou ve vašem zájmu.“

Kampaní se Potravinářská komora ČR snaží obrátit pozornost spotřebitelů od levných zahraničních  ke kvalitním domácím potravinám.
Komora nechce vytvářet povědomí, že levný výrobek je automaticky špatný. Spíše chce kupující podporovat ve výběru domácích potravinářských výrobků, které nesou jasnou identifikaci svých výrobců. Dá se předpokládat, že se k těmto výrobkům bude spotřebitel s větší pravděpodobností vracet. Zpracovaná databáze proto obsahuje i odkazy na internetové stránky výrobců. Součástí projektu je odborné poradenství: zákazník má možnost prostřednictvím internetu pokládat dotazy odborníkům na  potravinářství, zdravotnictví a výživu.

Registr výrobců potravin se průběžně rozšiřuje. Podmínkou pro zařazení do registru není pouze působnost firmy na území ČR, ale rovněž používání výhradně domácích surovin při výrobě.

Zdroj: L.S., PKČR


Hodnocení => průměr 094
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář