- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Od ledna příštího roku platí pro všechny zaměstnavatele povinnost elektronické komunikace se správou sociálního zabezpečení
Od ledna příštího roku platí pro všechny zaměstnavatele povinnost elektronické komunikace se správou sociálního zabezpečení
Zaměstnavatelé mají poslední měsíce na to, aby se připravili na povinnou elektronickou komunikaci se správou sociálního zabezpečení. Od 1. 1. 2014 jsou totiž zaměstnavatelé povinni předepsané tiskopisy podávat elektronicky. Tato povinnost se týká všech zaměstnavatelů, což znamená, že v postavení zaměstnavatele může být i osoba samostatně výdělečně činná (OSVČ) nebo lékař, tedy každý, kdo zaměstnává alespoň jednoho zaměstnance. Udělit výjimku pouze určité skupině zaměstnavatelů zákon neumožňuje.
Uvedené se týká především tiskopisů, které lze elektronicky zasílat pouze formou datové věty (ve formátu XML):
· Evidenční list důchodového pojištění,
· Potvrzení o studiu (o teoretické a praktické přípravě) pro účely důchodového pojištění,
· Přehled o výši pojistného,
· Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání),
· Příloha k žádosti o dávku nemocenského pojištění.
Možnost elektronického podání těchto tiskopisů zaměstnavatelé ve značné míře využívají již v současnosti, nejčastěji zasílají elektronicky evidenční listy důchodového pojištění - 71 % všech podání - a oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání) - 54 % všech podání.
Povinnost elektronického podávání dále podle zákona dopadá i na tiskopisy Přihláška do registru zaměstnavatelů, Odhláška z registru zaměstnavatelů a Potvrzení pro účely výplaty vyrovnávacího příspěvku v těhotenství a mateřství, které lze od ledna příštího roku nadále zasílat prostřednictvím datové schránky či elektronické podatelny v běžných formátech jako je např. PDF.
Pracovníci okresních správ sociálního zabezpečení jsou každý pracovní den připraveni poradit a poskytovat všem klientům v souvislosti s elektronickým podáním maximální pomoc. Podrobné informace o elektronickém podání ve formě datové věty, tzv. e - Podání - http://www.cssz.cz/cz/e-podani/ , jsou dostupné na webových stránkách ČSSZ a při řešení případných potíží při e – Podání pomůže specializované call centrum pro e – Podání na telefonické lince 585 708 290, 585 708 290 BEZPLATNĚ.
Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) bude i nadále monitorovat a hodnotit aktuální situaci spojenou s elektronickým podáním vybraných formulářů a hledat případná řešení.
Povinnost elektronického předávání tiskopisů stanovil zákon č. 470/2011 Sb. a ČSSZ musí postupovat v souladu s platnou právní úpravou.
Základní předpoklady pro využívání služby e - Podání jsou:
· počítač
· internet
· SW podporující službu e - Podání anebo Software602 Form Filler (zdarma)
datová schránka (někteří už používáte při podávání žádostí na SZIF) anebo uznávaný elektronický podpis (v případě podání s uznávaným elektronickým podpisem je navíc nutné se k používání služby e - Podání zaregistrovat).
Metodika vyplňování formulářů a záznamy do registrační databáze podávajících
Potřebujete-li poradit s vyplňováním formulářů, přípustnými kombinacemi hodnot nebo aktualizovat záznam v registrační databázi elektronicky podávajících klientů (tzv. RAUI) kontaktujte, prosím, příslušné kontaktní pracovníky pro konkrétní služby e - Podání jednotlivých OSSZ/PSSZ/MSSZ dle Vaší příslušnosti:
http://www.cssz.cz/cz/kontakty/kontakty-e-podani/
Technická podpora ČSSZ k e - Podání
V případě technických problémů s certifikáty, přenosy dat, chybami, apod. se obracejte na technickou podporu ČSSZ k elektronickému podávání, která je poskytována na tel. č. 585 708 290, 585 708 290 BEZPLATNĚ .
V rámci urychlení vyřízení Vašeho požadavku vždy uvádějte:
· variabilní symbol organizace, za kterou podáváte,
· registrační číslo osoby oprávněné k elektronickému podávání.
Zápis do databáze ČSSZ o pověření a zastupování organizací provádějí pouze příslušné OSSZ/PSSZ/MSSZ.
Technickou podporu k programům (modulům) na elektronické podávání neposkytuje ČSSZ, ale dodavatelé těchto SW.
Podpora programu 602 Form Filler – (používáte při práci v datové schránce)
Uživatelé tohoto programu pro vyplňování do elektronických formulářů ČSSZ a následné odeslání na VREP (veřejné rozhraní pro e - Podání) nebo tisk dat do tiskopisů ČSSZ naleznou technickou podporu u dodavatele tohoto softwaru Software602 a. s.
Uvedené, případně další informace jsou zde: http://www.cssz.cz/cz/tiskopisy/povinna-elektronicka-komunikace-zamestnavatelu-od-1-1-2014-plati-pro-predepsane-tiskopisy-kde-lhuta-.htm