František Mariánek, 14. červenec 2009
Potraviny a nápoje na bázi sóji
Poslat článek emailem Vytisknout článek Článek : 92666 ; Vydáno : 7.7. 2009 ; Autor : Ing. Iva Hvízdalová
PREPARED FOODS, 2009, 178, č. 4, s. 13
Zdroj: www.agronavigátor.cz
Trendy v konzumaci sójových produktů ve Spojených státech amerických.
Ačkoli chuť výrobků na sójovém základě se zlepšila, pro řadu spotřebitelů zůstává jejich konzumace stále výzvou. Velké uvědomění spotřebitelů ohledně prospěšnosti sóji pro lidské zdraví a stále rostoucí zveřejňování této skutečnosti jsou klíčovými přínosy k posílení jejího odbytu. Přestože spotřeba sóji ve Spojených státech amerických soustavně narůstá, téměř tři čtvrtiny Američanů stále nekonzumují sójové výrobky, za což nelze vinit nedostatek informovanosti.
Podle přehledu chování spotřebitelů předkládaného v roce 2008 Spolkovým úřadem pro sóju, si 85 procent spotřebitelů uvědomuje přínos sóji pro lidské zdraví, ale Američané nechtějí pouze potraviny, které jsou pro ně dobré, požadují potraviny, které také dobře chutnají. Negativní chuťové vjemy jsou hlavním důvodem proč více Američanů nepřijalo sójové potraviny. Ve zveřejněném exkluzivním přehledu společnosti Mintel se dospělo k závěru, že téměř polovina dotazovaných (45 %), těch, kteří sóju nekonzumují říká, že neužívají sójové potraviny nebo nápoje, protože nemají rádi jejich chuť.
Bylo sděleno, že obrat obchodu s potravinami a nápoji vyrobenými na základě sóji (definované společností Mintel jako potraviny/nápoje, ve kterých je sója základním zdrojem bílkovin) dosahoval v prodejích za rok 2008 1,4 miliardy USD. Zatímco toto reprezentuje patnáctiprocentní nárůst oproti úrovni dosahované v roce 2003, při započítání inflace to však představuje jednoprocentní pokles v prodejích.
Nárůst informovanosti o sójových výrobcích a jejich vlivu na zdraví – zdraví srdce, kostí, prevence proti rakovině – měl pozitivní dopad na jejich odbyt a napomohl posílit jejich spotřebu. Nicméně to bylo považováno za vyrovnání při poklesu trendu diet s nízkým podílem sacharidů, které poškozují určité segmenty sójového trhu. Významné je to u tyčinek a výrobků používaných při dietách zaměřených na kontrolu hmotnosti. Vyšší maloobchodní ceny mnoha sójových výrobků, které jsou ovlivňovány rostoucími cenami sójových bobů, mohou také poškodit objem prodeje.
 

Hodnocení => průměr 180
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář