Odkazy
- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
Aktuality
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Renata Šarjaková, 17. duben 2020
Prodej potravin přes internet
Prodej potravin přes internet
Internetový prodej potravin je jednou z forem prodeje na dálku, tj. uzavírání smluv distančním způsobem, za použití prostředků komunikace na dálku, které umožňují uzavření smlouvy bez současné fyzické přítomnosti smluvních stran.
Z hlediska potravinového práva je ten, kdo prodává potraviny (uvádí potraviny na trh) prostřednictvím internetu, považován dle čl. 3 odst. 2 a odst. 3 nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 178/2002, kterým se stanoví obecné zásady a požadavky potravinového práva, zřizuje se Evropský úřad pro bezpečnost potravin a stanoví postupy týkající se bezpečnosti potravin, v platném znění, za provozovatele potravinářského podniku, který je zodpovědný za bezpečnost, jakost, správné označování nabízených produktů a dodržování ostatních požadavků (hygiena, skladování atd.).
Provozovatel potravinářského podniku musí splňovat níže uvedené základní povinnosti. Kromě těchto mohou existovat další specifické požadavky pro jednotlivé druhy prodávaných potravin.
Provozovatel potravinářského podniku, který chce prodávat prostřednictvím internetu, musí
- uvádět na trh bezpečné potraviny,
- splnit informační povinnosti („registrovat se“) u příslušného dozorového orgánu,
- identifikovat se (zveřejnit údaje o sobě např. v obchodních podmínkách nebo v kontaktech),
- respektovat práva spotřebitele,
- nepoužívat nekalé obchodní praktiky,
- poskytnout informace o prodávané potravině,
- dodržet zákonné požadavky na související reklamu,
- zajistit sledovatelnost nabízených potravin,
- dodržet hygienické požadavky při prodeji potravin,
- zajistit okamžité stažení nebezpečné potraviny z trhu.
Další podrobnější informace k této problematice naleznete v příručce Internetový prodej - Základní požadavky na provozovatele potravinářského podniku vydané Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí.
Hodnocení
=> průměr 140