- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Komise poskytne v roce 2022 částku ve výši 185,9 mil. euro na spolufinancování programů pro propagaci produktů
Evropská komise přijala Roční pracovní program na rok 2022 s celkovým rozpočtem 185,9 milionů euro určeným na realizaci informačních a propagačních opatření na podporu zemědělských produktů na vnitřním trhu a ve třetích zemích.
Podobně jako v roce 2021 se pracovní program propagační politiky v příštím roce zaměřuje na produkty a zemědělské postupy, které podporují cíle Evropské zelené dohody, jako jsou například ekologická produkce ovoce a zeleniny, udržitelné zemědělství a dobré životní podmínky zvířat.
Propagační politika bude spolufinancovat kampaně v souladu s ambicemi Evropské zelené dohody, podporovat cíle ze strategie Farm to Fork, evropského plánu boje proti rakovině a akčního plánu pro ekologické zemědělství EU.
Na vnitřním trhu EU budou kampaně také podporovat zdravé a vyvážené stravování a zvýšení spotřeby čerstvého ovoce a zeleniny. Dalším zaměřením kampaní bude zdůraznění vysokých standardů bezpečnosti a kvality, dále rozmanitost a tradiční charakteristiky zemědělsko-potravinářských produktů EU. To zahrnuje propagaci systémů kvality, kam patří zeměpisná označení v Unii.
Pokud jde o kampaně mimo EU, priority jsou stanoveny pro trhy s vysokým růstovým potenciálem v zemích jako Japonsko, Jižní Korea, Kanada a Mexiko.
Na základě pracovního programu bude začátkem roku 2022 vyhlášena Výzva k předkládání návrhů programů. Široká řada subjektů, tedy obchodní organizace, organizace producentů a zemědělsko-potravinářské skupiny odpovědné za propagační aktivity mohou žádat o financování a předkládat své návrhy. Unie na ně přispívá částkou ve výši 70–85 % celkových nákladů.
Více informací k propagačním opatřením naleznete zde: https://www.szif.cz/cs/eu-propagace-zemedelskych-produktu. Roční pracovní program je zveřejněn v sekci Ke stažení – Legislativa.
Kontaktní údaje: propagace.eu@szif.cz
Ing. Michal Barbuš
vedoucí Oddělení dotací včelařských opatření, cukru a propagace