Odkazy
- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
Aktuality
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Renata Šarjaková, 9. srpen 2016
Monitoring zavádění prvků integrované ochrany rostlin v roce 2016
Monitoring zavádění prvků integrované ochrany rostlin v roce 2016
V letošním roce, stejně jako v letech předcházejících, bude ÚKZÚZ provádět monitoring zavádění prvků IOR v rámci povinností vyplývajících z § 5 zákona č. 326/2004 Sb., o rostlinolékařské péči a o změně některých souvisejících zákonů (dále jen „zákon“).
Dozorová aktivita bude probíhat v podobném rozsahu jako v roce 2015. Nástrojem pro hodnocení míry implementace oblastí IOR je XLSX Dotazník IOR (18 KB) tvořený 16 otázkami. Nově je zahrnuta do hodnocení i oblast vzdělávání a přenosu informací.
V PDF Průvodce IOR 2016 (5 MB) lze pak nalézt ke každé z otázek zdůvodnění, proč je daná problematika důležitá a jaká pozitiva/negativa lze jejím dodržením očekávat. V textové části se objevují kromě teoretických informací i některé praktické příklady oblastí, kde je vhodné prvky IOR uplatňovat. Snahou kolektivu autorů bylo stručně shrnout základní aspekty IOR.
Sběr dat bude probíhat jako doplněk k pravidelným kontrolám evidence spotřeby přípravků, které jsou součástí povinných požadavků na hospodaření (PPH 10). Výstupem těchto kontrol bude tedy záznam o kontrole a vyplněný dotazník.
V případě hrubého porušení ustanovení jasně formulované v zákoně, nebo v zákonech souvisejících (např. zákon č. 156/1998 Sb., o hnojivech nebo vyhláška 32/2012, Sb. o přípravcích a dalších prostředích na ochranu rostlin), bude moci ÚKZÚZ udělit sankci s následným snížením dotace za porušení podmínek stanovených v rámci Cross Compliance.
V PDF Průvodce IOR 2016 (5 MB) lze pak nalézt ke každé z otázek zdůvodnění, proč je daná problematika důležitá a jaká pozitiva/negativa lze jejím dodržením očekávat. V textové části se objevují kromě teoretických informací i některé praktické příklady oblastí, kde je vhodné prvky IOR uplatňovat. Snahou kolektivu autorů bylo stručně shrnout základní aspekty IOR.
Sběr dat bude probíhat jako doplněk k pravidelným kontrolám evidence spotřeby přípravků, které jsou součástí povinných požadavků na hospodaření (PPH 10). Výstupem těchto kontrol bude tedy záznam o kontrole a vyplněný dotazník.
V případě hrubého porušení ustanovení jasně formulované v zákoně, nebo v zákonech souvisejících (např. zákon č. 156/1998 Sb., o hnojivech nebo vyhláška 32/2012, Sb. o přípravcích a dalších prostředích na ochranu rostlin), bude moci ÚKZÚZ udělit sankci s následným snížením dotace za porušení podmínek stanovených v rámci Cross Compliance.