Zaměstnanci, který je k nám dočasně přidělen od jiného zaměstnavatele, se přihodil pracovní úraz. Rádi bychom se zeptali, jaké máme povinnosti vůči zaměstnavateli postiženého zaměstnance a zda záznam o úrazu vyhotovujeme my nebo kmenový zaměstnavatel postiženého zaměstnance.
Odpověď:
Pokud dojde na pracovišti zaměstnavatele (zaměstnavatel A) k úrazu zaměstnance jiného zaměstnavatele (zaměstnavatel B) je zaměstnavatel (A), na jehož pracovišti k pracovnímu úrazu došlo (§ 105 odst. 1 zákoníku práce), povinen bez zbytečného odkladu:
- uvědomit zaměstnavatele (B) úrazem postiženého zaměstnance,
- umožnit tomuto zaměstnavateli (B) účast na objasnění příčin a okolností vzniku pracovního úrazu a
- seznámit tohoto zaměstnavatele (B) s výsledky tohoto objasnění.
Záznam do knihy úrazů provedou jak zaměstnavatel, u něhož k úrazu došlo (A), tak zaměstnavatel, který úrazem postiženého zaměstnance k zaměstnavateli vyslal (B), viz § 2 odst. 3 nařízení vlády č. 201/2010 Sb., o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu.
Záznam o úrazu vyhotovuje zaměstnavatel úrazem postiženého zaměstnance (B), viz § 5 nařízení vlády č. 201/2010 Sb. Zaměstnavatel, u něhož k pracovnímu úrazu zaměstnance jiného zaměstnavatele (B) došlo, záznam o úrazu tohoto zaměstnance nevyhotovuje.