Pokud se s problematikou budete chtít vyrovnat seriozně, je třeba zjistit skutečný stav BOZP u klienta a to jak po strance faktické (stav BOZP), tak formální (doklady). Ze zjištění vyplyne, co je ve věci uděláno a co je třeba vykonat. Na základě tohoto zjištění je třeba s klientem dohodnout, co je třeba provést, aby byly dodrženy požadavky předpisů, co k tomu je potřeba a kolik si to vyžádá financí. Zda bude klient chtít o tom zápis je věcí dohody.
Pokud klient nemá osobu odborně způsobilou pro hodnocení rizik a tím, že od Vás požaduje zpracování dokumentace Vás touto činností pověřuje, mu musíte vysvětlit, že dokumentace o všech úkonech spojených se zajišťování BOZP je výsledkem usilovné práce, spojené se zajištěním všech povinností zaměstnavatele vyplývajících z požadavků platné legislativy, hlavně zákona č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, zákona č. 309/2006 Sb. o zajištění dalších podmínek BOZP, zákona č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví a dalších předpisů, a že bez spolupráce se zaměstnanci klienta i s vedoucími pracovníky to nepůjde.
Účelem péče o bezpečnost práce je zajistit pro zaměstnance bezpečné a zdraví neohrožující pracovní podmínky. Je třeba klientovi zdůraznit, že za BOZP ve firmě plně odpovídá, bez ohledu na to, co bude považovat za nutné provést. S klientem je nutné dohodnout, co vlastně chce a co je ochoten pro to udělat (časově, finančně). Zpracovat pouze dokumentaci pro případ, aby zdánlivě bylo vše v pořádku, by kontrola orgánu státního dozoru považovala za alibismus a jednalo by se pro ni o podnět ke ztrátě kvalifikace osoby odborně způsobilé.