- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Hodnocení rizik ekologické újmy
12.9.2012, , Zdroj: Verlag Dashöfer
Je nutné zpracovat hodnocení rizik ekologické újmy v případě, že fyzicky jsou v areálu budovy a zařízení, ve kterých byly vykonávány provozní činnosti uvedené v příloze č. 1 zákona č. 167/2008 Sb., avšak veškeré činnosti jsou dočasně odstaveny z provozu, neboť je pro celý areál připravována komplexní modernizace a rekonstrukce?
Podle § 14 odst. 1 zákona č. 167/2008 Sb. je povinen zabezpečit finanční zajištění provozovatel činnosti uvedené v příloze č. 1 zákona (a za tím účelem zpracovat hodnocení rizik), pokud tuto činnost „vykonává“. Rozsah finančního zajištění musí po celou dobu výkonu provozní činnosti provozovatele odpovídat rozsahu možných nákladů a intenzitě nebo závažnosti vytvářeného rizika ekologické újmy.
Z výše uvedeného ustanovení lze dovodit, že pokud provozovatel reálně provozní činnost/i neprovozuje, hodnocení rizika zpracovat nemusí. Toto musí provést až před znovuzahájením provozních činností nebo před započetím provozování takové provozní činnosti, která dříve provozována nebyla. V tomto momentu již také provozovatel musí znát všechny potřebné údaje pro hodnocení rizik (např. množství skladovaných chemických látek).
Jakým způsobem provádět hodnocení rizik ekologické újmy v případě provozní činnosti č. 6 (odběr podzemních vod podléhající povolení podle zvláštního právního předpisu)?
Podle § 14 odst. 1 zákona č. 167/2008 Sb. je provozovatel povinen provést hodnocení rizik jednotlivých provozních činností uvedených v příloze č. 1 k tomuto zákonu. Podle § 3 odst. 2 nařízení vlády č. 295/2011 Sb. se hodnocení rizik provádí zvlášť pro každé místo provozní činnosti. V případě provozní činnosti č. 6 se hodnocení rizik bude odvíjet od příslušného povolení k nakládání s podzemními vodami, které vydává vodoprávní úřad podle § 8 odst. 1 písm. b) bod 1 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů. Pakliže se tedy bude dané povolení vztahovat na více odběrných míst, bude se hodnocení rizik (základní i podrobné) provádět pro všechna tato místa dohromady.