František Mariánek, 16. duben 2010
Posuzování zpravodajů MAS jako způsobilých výdajů opatření IV.1.1
Interní metodický pokynpro posuzování způsobilosti výdajů.
Zdroj: SZIF

Na základě četných dotazů ze strany MAS, dosavadních zkušeností a z důvodu předcházení případných krácení výdajů a nedorozumění byl pro hodnocení způsobilosti výdajů na zpravodaje vydávané jednotlivými místními akčními skupinami stanoven interní metodický pokyn pro posuzování jejich způsobilosti.

 

Protože se SZIF na Národní konferenci Venkov 2009 v Holešově zavázal ke koordinovanému a jednotnému přístupu a k partnerské komunikaci s MAS a sdílení metodik a postupů, uvádíme níže hlavní zásady, které budou uplatňovány pro posuzování výdajů uvedených v Žádosti o proplacení za 3. etapu roku 2009 a následné další.

  1. Zpravodaje vydávené jednotlivými MAS jsou způsobilým výdajem opatření IV.1.1 Místní akční skupina v rámci kódu 010 Propagace SPL a MAS.
  2. Způsobilými jsou výdaje na tvorbu, tisk, distribuci apod.
  3. Z hlediska obsahu lze za části (texty, články apod.), které nejsou v rozporu s definicí
    příslušného kódu považovat následující informace:
    • o SPL a jejím naplňování, o výzvách, vybraných i nevybraných projektech, opatření IV.1.1 a IV.1.2,
    • MAS, území, výzvách, opatření IV.2.1, členech MAS, zasedáních výborů, komisí, účastech v dalších orgánech, na jednáních, konferencích, školeních apod.,
    • partnerských MAS, se kterými daná MAS spolupracuje, jejich územích, realizovaných i plánovaných projektech spolupráce,
    • příkladech dobré praxe z jiných MAS,
    • plánovaných i uskutečněných projektech na území MAS např. z Leader ČR nebo Leader+, spolufinancovaných ze zdrojů MMR (Podpora obnovy venkova a další), OPŽP, krajských rozpočtů, příp. jiných veřejných zdrojů,
    • týkající se regionálních značek,
    • pozvánky na výstavy, koncerty, karnevaly, plesy, soutěže hasičů, setkání důchodců, setkání matek, setkání pamětníků a další akce místního významu nebo související s MAS,
    • neutrálního charakteru, resp. charakteru zatraktivňujícího zpravodaj jako např. obrázky, vtipy, recepty, soutěže, hádanky, křížovky, přírodní zajímavosti apod.
  4. Naopak za části, které jsou v rozporu s definicí kódu, se považuje reklama.
    Zpravodaj nesmí obsahovat jakoukoli formu reklamy. V případě zjištění reklamy se proto bude i na základě dohody se zástupci místních akčních skupin postupovat velmi striktně – částečným či úplným krácením výdajů.
  5. Zpravodaje musí obecně splňovat následující podmínky:
    • zpravodaj vydává MAS, nikoli jiný subjekt,
    • zpravodaj je poskytován zdarma,
    • zpravodaj splňuje povinné požadavky na publicitu.

Zdroj: SZIF


Hodnocení => průměr 091
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář