Renata Šarjaková, 1. září 2008
Integrovaný dopravní systém MSK

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS se rozšiřuje o další linky

 

 

Obyvatelé několika měst na Karvinsku se dočkají dalšího zkvalitnění dopravy a autobusového spojení s Ostravou. Od 1. září je do  integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS nově zapojeno pět linek ČSAD Karviná. Kromě Ostravy a Karviné se rozšíření se týká obyvatel  Bohumína, Rychvaldu, Petřvaldu, Orlové a Dětmarovic. Nyní i lidé z uvedených lokalit mohou využívat jednotný přestupní tarifní systém, umožňující uskutečnit cestu na jeden jízdní doklad s potřebnými přestupy, a to bez ohledu na zvolený dopravní prostředek a dopravce.

 

„Výhody dopravního systému ODIS využívají na severní Moravě a ve Slezsku denně tisíce lidí, díky rozšíření o pět linek k nim přibudou další cestující," říká náměstek hejtmana MSK Pavol Lukša a upřesňuje: „Zatímco čtyři linky, například  Orlová-Rychvald-Bohumín, jsou do integrovaného dopravního systému zařazeny beze změny trasy a jízdních řádů, jedna linka je zcela nová. Jde o bezbariérovou  linku s nízkopodlažním autobusem a plošinou pro vozíčkáře, která nabídne cestujícím z Karviné a Orlové spojení s řadou důležitých míst v krajské metropoli."

 

Nová bezbariérová linka je zavedena v rámci zkušebního provozu, který potrvá do 13. prosince. V autobusu mohou současně cestovat až dva lidé na invalidním vozíku nebo dva kočárky. Trasa nového spoje, který nabízí vyhledávané a často frekventované cíle pasažérů, začíná u Rehabilitačního sanatoria v Karviné-Hranicích. Pokračuje přes Karvinou-Ráj  do Orlové-Lutyně, dále vede do Ostravy-Michálkovic a centra Ostravy. Pak zamíří do Ostravy- Poruby, kde končí u  Fakultní nemocnice s poliklinikou. Zastávky jsou nedaleko nemocnic, obchodního centra, hřbitova nebo třeba ostravské ZOO.

 

„Bezbariérová vozidla  a linky se v integrovaném dopravním systému Moravskoslezského kraje ODIS musejí stát samozřejmostí," zdůrazňuje náměstek hejtmana  Pavol Lukša.  „Nepotřebují je pouze vozíčkáři, ale ocení je také senioři, lidé  s omezenou schopností pohybu, maminky s kočárky  a malými dětmi. Ostatně v regionu už řada takových linek slouží. Například v městské hromadné dopravě v Ostravě, Opavě i Krnově. Bez bariér máme, byť pouze v několika případech, i příměstskou autobusovou či železniční dopravu," doplňuje náměstek Lukša.

 

Nové spoje mohou lidé využívat za stejných podmínek, jaké platí pro ostatní autobusové linky ČSAD Karviná v tarifu ODIS. Konkrétně mohou cestovat pouze na dlouhodobé časové jízdenky a na území města Ostravy i na 24 hodinové jízdenky. Dlouhodobé časové jízdenky jsou  vydávány na 7,14,30,90,180 nebo 365 dnů. Bezplatná přeprava se řídí Tarifem ODIS. Za dopravu nemusí platit například děti do šesti let věku, držitelé invalidních průkazů /ZTP, ZTP/P/ nebo třeba senioři nad 70 let věku s platným osobním dokladem.

Zpracovala: Barbara Odstrčilíková, tisková mluvčí

 

 


Hodnocení => průměr 022
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář