- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
DO MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE PŘIJELO VÍCE TURISTŮ
Oproti minulému roku region v tomto období navštívilo o více než 8 tisíc hostů více. Turisty láká rozmanitá příroda, kultura i sport, rádi poznávají chráněné krajinné oblasti, technické památky a relaxují v lázních, do regionu jezdí i za adrenalinovými sportovními zážitky, výbornou regionální kuchyní a pivem.
„Vzrůstající návštěvnost nás velmi těší. Turistům nabízíme zajímavé atraktivity, kvalitní služby a také spoustu propagačních a informačních materiálů. Ti, kdo nás navštíví, si mohou program svého pobytu dopředu naplánovat také díky webovým stránkám. Chceme, aby se u nás cítili dobře, rádi se vraceli a doporučili pobyt v regionu svým přátelům a známým,“ uvedl náměstek hejtmana pro investice a cestovní ruch Ivan Strachoň. Dodal, že kraj zájemcům nabízí reklamní a informační materiály, které jsou k dispozici v turistických informačních centrech, na propagačních akcích kraje v Česku i v zahraničí a krajském úřadu v Ostravě.
„Několikrát v roce pořádáme poznávací pobyty pro zástupce zahraničních cestovních kanceláří a medií. Zájem je například o průvodce krajem obsahující tipy na výlety a odpočinek v lázních. Vydali jsme také letní i zimní turistické mapy, cyklomapy, které obsahují i nově otevřené jednosměrné stezky (SingleTrails) v Bílé. Tradiční jsou mapy lyžařských běžeckých tras, hipostezek, kuchařky regionálních receptů a další. Máme také hmatové mapy kraje pro nevidomé a slabozraké,“ upřesnil náměstek moravskoslezského hejtmana Ivan Strachoň s tím, že například v lednu se kraj prezentoval už na dvou veletrzích - brněnském Regiontour a bratislavském ITF Slovakiatour 2015.
„V expozici na brněnském veletrhu jsme mimo jiné představili i novou publikaci s názvem Gastronomie a folklor Moravy a Slezska, kterou jsme vydali ve spolupráci se třemi partnerskými moravskými kraji. Nabídli jsme také velmi žádaný čtvrtý díl regionální kuchařky Jak šmakuje Moravskoslezsko a návštěvníky jsme pozvali na mistrovství světa v ledním hokeji, které se bude konat v Ostravě od 1. do 17. května. Měli jsme s sebou i maskoty letošního světového hokejového šampionátu Boba a Bobka, se kterými se návštěvníci rádi fotografovali,“ upřesnil náměstek hejtmana Ivan Strachoň.
Větší zájem navštívit Moravskoslezský kraj ve čtvrtém čtvrtletí 2014 projevili zahraniční návštěvníci. Nejvíce turistů přijelo ze Slovenska, Polska, Německa, Ruska, Itálie a Velké Británie. „Nárůst návštěvnosti přisuzujeme také rozsáhlým kampaním Moravskoslezského kraje zacíleným jak na tuzemský, tak na zahraniční trh,“ doplnil náměstek hejtmana kraje Ivan Strachoň.
Potvrzuje to i zájem hostů, kteří se přišli podívat na stánek Moravskoslezského kraje na lednovém zahraničním veletrhu ITF Slovakiatour. „Už podruhé jsme byli generálním partnerem tohoto veletrhu. I tady jsme se zaměřili na letošní světový hokejový šampionát v Ostravě, připravili jsme autogramiádu s bývalým československým hokejistou a trenérem slovenské hokejové reprezentace Vladimírem Vůjtkem, soutěže ve stolním hokeji a další atraktivity. Potěšilo mě, že nás v Bratislavě navštívil i slovenský prezident Andrej Kiska a česká velvyslankyně na Slovensku Livia Klausová,“ vyjmenoval náměstek hejtmana Ivan Strachoň. Upozornil na to, že netradiční, moderní a hravý stánek Moravskoslezského kraje získal na tomto veletrhu Cenu za moderní přístup k prezentaci regionálních tradic.
Kraj nyní připravuje také projekty zaměřené na rodiny s dětmi, s atraktivitami, které této cílové skupině nabídnou v regionu zajímavě trávit volný čas.