Renata Šarjaková, 21. leden 2015
Na veletrhu Regiontour lákal moravskoslezský kraj návštěvníky na gastronomické a folklorní zážitky a na hokej

Poznávejte Moravskoslezský kraj s chutí! To bylo motto, kterým se kraj minulý týden prezentoval na brněnském výstavišti na veletrhu Regiontour 2015.

Moravskoslezský kraj ve spolupráci se třemi partnerskými moravskými kraji (Jihomoravským, Olomouckým a Zlínským) vydal publikaci „Gastronomie a folklor Moravy a Slezska“ obsahující typické regionální recepty moravských krajů a vybrané gastronomické a folklorní akce, na kterých si návštěvníci mohou zpříjemnit volný čas. Nového turistického průvodce představily čtyři moravské kraje na společné tiskové konferenci veletrhu Regiontour v Brně. 

„V průvodci zájemci najdou informace o regionálních specialitách, tradičních řemeslných výrobcích a folklorních slavnostech a souborech. Moravskoslezský kraj v něm nabízí tradiční recepty například na polévku Kozí bradu nebo Kančí pečeni paní nadlesní. Publikace byla vydána v šesti jazykových mutacích, a to v češtině, ruštině, angličtině, němčině, polštině a italštině. Předpokládané celkové náklady na realizaci projektu čtyř moravských krajů činí maximálně jeden milion korun, přičemž jednotlivé kraje se na úhradě podílejí rovným dílem. Publikace je pro veřejnost dostupná na Krajském úřadě Moravskoslezského kraje v Ostravě a na vybraných veletrzích cestovního ruchu,“ uvedl náměstek moravskoslezského hejtmana pro investice a cestovní ruch Ivan Strachoň.

Dodal, že v expozici Moravskoslezského kraje se mohli návštěvníci seznámit s nabídkou služeb cestovního ruchu v regionu a s dalšími zajímavostmi ze světa gastronomie a sportu.

„Připravili jsme ochutnávku regionálních produktů čtyř moravských regionů, nabídli jsme velmi žádaný čtvrtý díl regionální kuchařky Jak šmakuje Moravskoslezsko a návštěvníky jsme pozvali také na mistrovství světa v ledním hokeji, které se bude konat v Ostravě od 1. do 17. května. Měli jsme s sebou i maskoty letošního světového hokejového šampionátu Boba a Bobka, se kterými se návštěvníci rádi fotografovali. Lidé měli zájem také o mapy, ať už o zimní, v nichž jsou zaznačeny lyžařské a běžecké trasy v Jeseníkách a v Beskydech, nebo letní s pěšími trasami, cyklotrasami a horskou turistikou. Návštěvníci se také často ptali na Dolní oblast Vítkovice, protože ji znají, jindy tvrdili, že vůbec nevěděli, že něco takového v Moravskoslezském kraji máme a že by k nám i proto rádi přijeli,“ řekl náměstek hejtmana Ivan Strachoň.

Prezentaci na letošním veletrhu Regiontour pojal Moravskoslezský kraj jako informační službu.

„Cílem bylo, aby poměr ceny k vybavení stánku včetně služeb a pronájmu plochy byl efektivní. Pro upřesnění, za stánek na ploše 25 m2 a služby jsme zaplatili 317,5 tisíce korun včetně DPH. Nejde nám o to, mít monstrózní stánek, ale představit naše služby, novinky a podat návštěvníkům požadované informace. A to se nám podařilo,“ vysvětlil Ivan Strachoň.

Podotkl, že návštěvnost veletrhu v posledních letech stagnuje, přijde sem zhruba 30 tisíc návštěvníků. „Z marketingového hlediska má propagace na veletrzích klesající tendenci, proto se velké expozice již nevyplácejí. Kraj se proto na tomto veletrhu prezentoval na menší ploše a peníze vynaloží i do jiných propagačních aktivit. Naším cílem je zaměřit se zejména na zahraniční trhy a přilákat do kraje zahraniční turisty. Například nejbližší zahraniční veletrh je ITF Slovakiatour a jsme jeho generálním partnerem. Tam bude rovněž expozice zaměřena na letošní světový hokejový šampionát v Ostravě, připravena je autogramiáda s bývalým československým hokejistou a trenérem slovenské hokejové reprezentace Vladimírem Vůjtkem, soutěže ve stiga hokeji a další atraktivity,“ vysvětlil náměstek hejtmana Ivan Strachoň. 

 

 


Hodnocení 1 | 2 | 3 | 4 | 5 => průměr 130
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář