František Mariánek, 16. prosinec 2014
Tisková zpráva KÚ MSK

 

NA MOŠNOVSKÉ LETIŠTĚ VEDE ŽELEZNICE, MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ DOSTAVĚL VLAKOVÝ TERMINÁL

 

 

Moravskoslezský kraj se stal prvním regionem v Česku, který má mezinárodní letiště napojené na železnici. Hned vedle haly mošnovského letiště totiž vznikl vlakový terminál. Stavba kolejového napojení Letiště Leoše Janáčka Ostrava za zhruba 553 milionů korun byla slavnostně otevřena v úterý 16. prosince.  

Vlaky sem zatím budou jezdit pouze ve zkušebním provozu, podle jízdního řádu začnou soupravy Českých drah City Elefant cestující vozit 13. dubna 2015.

„Letiště se tak stává součástí komplexní dopravní infrastruktury nadregionálního a potažmo i mezinárodního významu. Rozvoj tohoto prostoru patří mezi priority kraje, a to zejména s ohledem na těsnou vazbu na průmyslovou zónu Mošnov. O zónu v Mošnově se zajímá řada investorů, práci tu v budoucnu získají stovky lidí. Velká část z nich vlak k cestě do zaměstnání určitě ráda využije,“ míní moravskoslezský hejtman Miroslav Novák.

Stavět se začalo loni v září. „Za více než půl miliardy korun, kterou investoval Moravskoslezský kraj s Evropskou unií v poměru 15 ku 85, vznikl přestupní terminál v nové železniční stanici Mošnov Ostrava Airport, postavily se necelé tři kilometry elektrifikované trati ze Sedlnice na letiště a silniční nadjezd,“ upřesnil náměstek hejtmana pro investice Ivan Strachoň s tím, že z vlaku se cestující na letiště dostanou „suchou nohou“ -  součástí stavby je kryté propojení vlakového a letištního terminálu.

Náměstek hejtmana Ivan Strachoň uvedl, že návratnost investice bude dlouhá. „Železniční spojení jsme nestavěli proto, aby se nám peníze vrátily okamžitě. Tato investice do infrastruktury kraje přinese rozvoj během následujících let,“ konstatoval náměstek hejtmana Ivan Strachoň.

„Chceme, aby se zlepšila dostupnost letiště a blízké průmyslové zóny pro občany, aby létat z Mošnova bylo pro cestující atraktivnější. S výstavbou železnice jim nabízíme další alternativu veřejné dopravy, která je navíc ekologicky šetrnější, dodal náměstek hejtmana pro dopravu a životní prostředí Daniel Havlík.

Nová železnice až na letiště je další výhodou pro jednání s leteckými dopravci. Díky vlakovému spojení přímo k odletovému terminálu, můžeme při dalších jednáních o nových leteckých linkách akceptovat i pozdější, noční časy letů, protože cestující nebudou omezeni slabším nočním provozem hromadné dopravy k příletům a odletům linek,“ doplnil generální ředitel Letiště Leoše Janáčka Pavel Schneider.

Stavba kolejového napojení byla realizována v rámci projektu „Letiště Leoše Janáčka Ostrava, kolejové napojení“ a spolufinancována z Operačního programu Doprava. Celkové předpokládané výdaje projektu činí 553 007 712 Kč včetně DPH. Ze způsobilých výdajů projektu uhradí Evropská unie z Fondu soudržnosti 85 procent, ostatní výdaje jsou hrazeny Moravskoslezským krajem.

 

 


Hodnocení => průměr 174
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář