- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Tisková zpráva KÚ MSK
TISKOVÁ ZPRÁVA
9. 10. 2013
V KRAJSKÝCH NEMOCNICÍCH ZAČALI FUNGOVAT OMBUDSMANI. ŘEŠÍ STÍŽNOSTI, POCHVALY A DALŠÍ PODNĚTY PACIENTŮ
Pokud pacienti nejsou spokojeni s léčbou nebo naopak chtějí pochválit nemocniční personál či mají jiný podnět a připomínku, mohou se od 1. října v krajských nemocnicích obrátit na ombudsmany. Zřízením tohoto místa chce vedení Moravskoslezského kraje, který je zřizovatelem šesti nemocnic ve formě příspěvkových organizací, zlepšit komunikaci mezi pacienty, zdravotníky a manažery těchto zdravotnických zařízení.
„Ombudsmany jsme vybírali ze stávajících zaměstnanců krajských nemocnic. Doposud se stížnostmi či podněty v nemocnicích zabývalo více lidí. Chtěli jsme systém změnit tak, aby za řešení těchto záležitostí byla odpovědná konkrétní osoba, a zlepšila se tak komunikace mezi všemi zúčastněnými stranami,“ uvedl náměstek hejtmana pro zdravotnictví Jiří Martinek. Zdůraznil, že hlavním posláním nemocničních ombudsmanů je poskytnout pomoc pacientům, jejich příbuzným a přátelům při řešení problémů vzniklých v souvislosti s léčbou, hájit jejich práva včetně práv zaměstnanců a přispět tak ke zvyšování kvality poskytované zdravotnické péče a ke spokojenosti občanů se službami krajských nemocnic.
Kontaktovat ombudsmany je možné e-mailem nebo písemně, v určených hodinách také osobně nebo telefonicky v kanceláři.
Od 1. října, kdy byla tato funkce v krajských nemocnicích zřízena, se zatím na ombudsmana obrátili příbuzní pacientky hospitalizované v havířovské nemocnici. Přáli si zjednat konzultaci o postupu a charakteru léčby. Ombudsman zprostředkoval osobní schůzku s primářem oddělení, který příbuzným hospitalizované ženy podrobně vysvětlil léčebný postup.
„Zřízením funkcí ombudsmanů v krajských nemocnicích postupně naplňujeme programové prohlášení krajské koalice ČSSD a KSČM, na kterém jsme se dohodli po svém zvolení v loňských krajských volbách – zachovat páteřní síť krajských nemocnic, rozsah a dostupnost zdravotní péče a zvyšování její kvality a služeb,“ dodal moravskoslezský hejtman Miroslav Novák.
KONTAKTY NA OMBUDSMANY V NEMOCNICÍCH ZŘIZOVANÝCH MSK:
Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj:
Mgr. Andrea Kopáčková
Mobil: 734 354 431
E-mail: kopackova@nspka.cz
Úřední den: úterý, čtvrtek 9:00-11:00
Organizační zajištění mimo úřední den: sekretariát ředitele
Nemocnice Třinec:
Mgr. Libuše Magnusková
Tel.: 558 309 105
E-mail: ombudsman@nemtr.cz
Úřední den: pondělí 12:00-14:00
Nemocnice ve Frýdku-Místku:
DiS. Pavla Volná
Tel.: 558 415 173, 558 415 000
E-mail: volnap@nemfm.cz
Úřední den: úterý: 13:00-15:00
Organizační zajištění mimo úřední den: sekretariát ředitele
SZZ Krnov:
MUDr. Ivan Pavlák
Tel: 554 690 144, 554 690 121, 606 720 773
E-mail: pavlak.ivan@szzkrnov.cz
Úřední den: pondělí:13:00-16:00, čtvrtek: 09:00-12:00
Slezská nemocnice v Opavě
Mgr. Lenka Hanková
Tel.: 553 766 103, mobil: 603 852 598
E-mail: lenka.hankova@nemocnice.opava.cz
Ombudsman@nemocnice.opava.cz
Úřední den: úterý, pátek 8:00-10:00
Organizační zajištění mimo úřední den: sekretariát ředitele
Nemocnice s poliklinikou Havířov:
MUDr. Jaroslav Lux
Mobil: +420 725 730 837
E-mail: jaroslav.lux@nsphav.cz
Úřední den: úterý, čtvrtek 9:00-11:00
Organizační zajištění mimo úřední den: sekretariát ředitele