František Mariánek, 9. říjen 2013
Tisková zpráva KÚ MSK
OMBUDSMANI v krajských nemocnicích.

TISKOVÁ ZPRÁVA

9. 10. 2013

V KRAJSKÝCH NEMOCNICÍCH ZAČALI FUNGOVAT OMBUDSMANI. ŘEŠÍ STÍŽNOSTI, POCHVALY A DALŠÍ PODNĚTY PACIENTŮ

Pokud pacienti nejsou spokojeni s léčbou nebo naopak chtějí pochválit nemocniční personál či mají jiný podnět a připomínku, mohou se od 1. října v krajských nemocnicích obrátit na ombudsmany. Zřízením tohoto místa chce vedení Moravskoslezského kraje, který je zřizovatelem šesti nemocnic ve formě příspěvkových organizací, zlepšit komunikaci mezi pacienty, zdravotníky a manažery těchto zdravotnických zařízení.

 „Ombudsmany jsme vybírali ze stávajících zaměstnanců krajských nemocnic. Doposud se stížnostmi či podněty v nemocnicích zabývalo více lidí. Chtěli jsme systém změnit tak, aby za řešení těchto záležitostí byla odpovědná konkrétní osoba, a zlepšila se tak komunikace mezi všemi zúčastněnými stranami,“ uvedl náměstek hejtmana pro zdravotnictví Jiří Martinek. Zdůraznil, že hlavním posláním nemocničních ombudsmanů je poskytnout pomoc pacientům, jejich příbuzným a přátelům při řešení problémů vzniklých v souvislosti s léčbou, hájit jejich práva včetně práv zaměstnanců a přispět tak ke zvyšování kvality poskytované zdravotnické péče a ke spokojenosti občanů se službami krajských nemocnic.

Kontaktovat ombudsmany je možné e-mailem nebo písemně, v určených hodinách také osobně nebo telefonicky v kanceláři.

Od 1. října, kdy byla tato funkce v krajských nemocnicích zřízena, se zatím na ombudsmana obrátili příbuzní pacientky hospitalizované v havířovské nemocnici. Přáli si zjednat konzultaci o postupu a charakteru léčby. Ombudsman zprostředkoval osobní schůzku s primářem oddělení, který příbuzným hospitalizované ženy podrobně vysvětlil léčebný postup.

„Zřízením funkcí ombudsmanů v krajských nemocnicích postupně naplňujeme programové prohlášení  krajské koalice ČSSD a KSČM, na kterém jsme se dohodli po svém zvolení v loňských krajských volbách – zachovat páteřní síť krajských nemocnic, rozsah a dostupnost zdravotní péče a zvyšování její kvality a služeb,“ dodal  moravskoslezský hejtman Miroslav Novák.

 

KONTAKTY NA OMBUDSMANY V NEMOCNICÍCH ZŘIZOVANÝCH MSK:

 

Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj:

Mgr. Andrea Kopáčková

Mobil: 734 354 431

E-mail: kopackova@nspka.cz

Úřední den: úterý, čtvrtek  9:00-11:00

Organizační zajištění mimo úřední den: sekretariát ředitele

 

Nemocnice Třinec:

Mgr. Libuše Magnusková

Tel.: 558 309 105

E-mail: ombudsman@nemtr.cz

Úřední den: pondělí 12:00-14:00

 

Nemocnice ve Frýdku-Místku:

DiS. Pavla Volná

Tel.: 558 415 173, 558 415 000

E-mail: volnap@nemfm.cz

Úřední den: úterý: 13:00-15:00

Organizační zajištění mimo úřední den: sekretariát ředitele

 

SZZ Krnov:

MUDr. Ivan Pavlák

Tel: 554 690 144, 554 690 121, 606 720 773

E-mail: pavlak.ivan@szzkrnov.cz

Úřední den: pondělí:13:00-16:00, čtvrtek: 09:00-12:00

 

 

 

 

Slezská nemocnice v Opavě

Mgr. Lenka Hanková

Tel.: 553 766 103, mobil: 603 852 598

E-mail: lenka.hankova@nemocnice.opava.cz

Ombudsman@nemocnice.opava.cz

Úřední den: úterý, pátek  8:00-10:00

Organizační zajištění mimo úřední den: sekretariát ředitele

 

Nemocnice s poliklinikou Havířov:

MUDr. Jaroslav Lux

Mobil: +420 725 730 837

E-mail: jaroslav.lux@nsphav.cz

Úřední den: úterý, čtvrtek  9:00-11:00

Organizační zajištění mimo úřední den: sekretariát ředitele


Hodnocení => průměr 103
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář