- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
NA LETIŠTĚ POVEDE ŽELEZNICE
NA LETIŠTĚ POVEDE ŽELEZNICE
„Rozvoj letiště patří k prioritám Moravskoslezského kraje v oblasti regionální politiky. Projekt kolejového napojení usnadní přepravu osob i zboží a přiblíží letiště krajské metropoli,“ říká Miroslav Novák, hejtman Moravskoslezského kraje s tím, že tato masivní investice do železniční infrastruktury sice nebude mít v praxi okamžitý efekt, ale že jde o krok s velkým potenciálem do budoucna.
„Ostravské letiště je jednou ze vstupních bran do našeho regionu a velkou perspektivu mu dává jeho umístění v centru Evropy a samotné parametry vzletové a přistávací dráhy. Na runway se třemi a půl kilometr délky a více než šedesáti metry šířky mohou přistávat všechny typy letounů, kterými v současnosti operují v civilní letecké dopravě,“ říká Pavel Schneider, ředitel Letiště Leoše Janáčka.
Letiště je také důležitým bodem při přepravě zboží. Rozvoj tzv. leteckého karga podporuje nedávno vybudovaná podnikatelská a logistická zóna v těsné blízkosti letiště.
• Realizátorem stavby je spol. EUROVIA CS, a.s.
• Stavba kolejového napojení je realizována v rámci projektu „Letiště Leoše Janáčka Ostrava, kolejové napojení“
• Celková délka trati od místa odbočení v km 6,529 v úseku Studénka – Sedlnice do místa ukončení nové trati činí 2,904 km.
• V části úseku bude trať částečně zahloubena pod okolním terénem. Největší zahloubení cca 2,7 m je v prostoru, kde bude vybudován silniční nadjezd. Dále trať pokračuje v souběhu s místní komunikací a končí v km 2,904 v zastřešeném objektu přestupního terminálu, kde bude zřízeno ostrovní nástupiště o délce 170 m, které bude přístupné z čela objektu.
• Přestupní terminál je propojen s odbavovací letištní halou přístupovým objektem (zakrytá tunelová chodba) a bude přístupný i ze strany místní komunikace. Před terminálem bude postaveno nové parkoviště.
• Součástí stavby je rovněž vybudování silničního nadjezdu nad tratí včetně opěrných a zárubní zdi výstavba nové obslužné komunikace pro objekty letiště a přeložky dotčených inženýrských sítí.
• Trať je projektována na traťovou rychlost 90 km hod. a elektrizace je řešena stejnosměrným systémem 3 kV DC včetně návrhu nezbytných úprav infrastruktury.
Celková délka trati: 2904m
Doba realizace: 426 dnů