František Mariánek, 20. duben 2012
Moravskoslezský kraj se snaží zviditelnit technické památky
Regionální rada Moravskoslezsko na svém zasedání v úterý 17. dubna 2012 schválila dotaci na projekt Moravskoslezského kraje, jenž je zaměřený na zviditelnění technických památek.

 

Projekt kraje podpoří dotace z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko.

 

Cílem projektu, který bude Moravskoslezský kraj realizovat ve spolupráci s Agenturou pro regionální rozvoj, je prezentovat kraj jako oblast plnou atraktivních technických památek. Hodlá tak přilákat návštěvníky z celé České republiky k návštěvě technických atraktivit s možností návštěvy dalších zajímavých turistických míst.

V rámci projektu bude kraj propagovat památky na tzv. stezce technických atraktivit. Stezka zahrnuje 12 technických památek, kterými jsou Landek Park, Důl Michal, Dolní oblast Vítkovic, Hasičské muzeum města Ostravy, Technické muzeum Tatra Kopřivnice, pivovar Radegast v Nošovicích, unikátní dvoupodlažní pevnost u Bohumína - Na Trati, úzkokolejná dráha v Osoblaze, Kosárna v Karlovicích, Areál čs. opevnění v Hlučíně-Darkovičkách, areál vodního mlýna Wesselsky a Vagonkářské muzeum ve Studénce.

Jednou z mnoha aktivit projektu je sestavení prezentačních týmů, které na industriální památky budou lákat návštěvníky v obchodních centrech, na náměstích či v ulicích vybraných měst Moravskoslezského, Olomouckého a Zlínského kraje. Dále bude podpořen rozhlasovou a bannerovou kampaní, virálními spoty, billboardy, facebookem, fotobankou, trhacími či nástěnnými mapami prezentující Moravskoslezský kraj a jeho technické atraktivity. Kromě mediální kampaně má v letních měsících u každé z památek probíhat také řada kulturních akcí pro veřejnost. Hlavním lákadlem však pravděpodobně bude benefitní program projektu, do kterého se budou moci prostřednictvím soutěžních pasů zapojit zájemci z celé republiky. Soutěžící do nich budou sbírat razítka navštívených technických památek a podle jejich počtu obdrží zajímavé věcné ceny. Soutěže se mohou zúčastnit také školy, přičemž ta nejlepší získá hlavní výhru, kterou je dětský den pro celou školu.

Celkové náklady na propagační akci mají činit 14,6 milionů korun. Projekt - Industriální atraktivity v Moravskoslezském kraji podpoří 12,4milionová dotace z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko, kterou kraj získal v rámci 5. kola výzvy, oblasti podpory 2.4 Marketing regionu.

> Zdroj: ROP Moravskoslezsko (rr-moravskoslezsko.cz, 17.4.2012)


Hodnocení => průměr 018
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář