- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Školy v Moravskoslezském kraji mohou žádat o dotace
Krajský úřad Moravskoslezského kraje, Oddělení strukturálních fondů odboru regionálního rozvoje a cestovního ruchu vyhlásilo v pondělí 2.5.2011 první kolo výzev k předkládání žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Moravskoslezský kraj vyhlásil první kolo výzev z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Podpořeny budou projekty z prioritní osy 1 - Počáteční vzdělávání v oblastech podpory 1.1 - Zvyšování kvality ve vzdělávání, 1.2 - Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a 1.3 - Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení. Žádat mohou školy a školská zařízení, vysoké školy, právnické osoby působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství, města, obce a svazky obcí, hospodářská komora, zaměstnavatelé a nestátní neziskové organizace, provozující činnost v oblasti vzdělávání. Žádosti je možné podávat od 2. května do 24. června 2011 do 12.00 hodin. Pro oblast podpory 1.1 - Zvyšování kvality ve vzdělávání kraj navýšil původně plánovanou sumu z 200 na 220 milionů korun. Dotace je určena výhradně na zlepšení výuky technických a přírodovědných oborů včetně té praktické a na rozvoj spolupráce s aktéry na trhu práce. Program se zaměřuje na zlepšení podmínek výuky matematiky, fyziky, chemie či biologie, na vybrané obory ve stavebnictví, hutnictví, slévárenství, hornictví, elektrotechnice, IT, v kožedělné a obuvnické výrobě, na zpracování plastů a dřeva a také na podporu užitého umění při zpracování kovů nebo restaurátorství. Minimální výše finanční podpory na 1 projekt byla stanovena na 800 000 Kč, maximální pak na 15 milionů korun. Na oblast podpory 1.2 - Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami byla alokována částka ve výši 70 milionů korun. V rámci této oblasti podpory budou podporovány aktivity zaměřené na přímou práci s dětmi a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, zlepšování organizačních forem, výuky a vyučovacích metod, zvyšování kompetence pedagogických pracovníků pro odstraňování bariér v rovném přístupu všech jedinců ke vzdělávání, rozvoj poradenství, rozšíření nabídky asistenčních, speciálně pedagogických a psychologických služeb pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, k vybudování záchytné sítě pro osoby ohrožené předčasným odchodem ze systému, vzdělávání dětí cizinců a zdokonalování systému vzdělávání pracovníků NNO či středisek volného času. Minimální výše finanční podpory na 1 projekt byla stanovena na 800 000 Kč, maximální pak na 20 milionů korun. V oblasti podpory 1.3 - Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení bylo alokováno celkem 80 milionů korun. Podpořeny budou projekty zaměřené na profesní rozvoj pedagogických pracovníků škol a školských zařízení v oblasti kurikulární reformy, výuky technických, přírodovědných oborů a řemesel, při využívání a zvýšení dostupnosti ICT ve výuce či ke zvýšení kvality a atraktivity nabídky dalšího vzdělávání pro nepedagogické pracovníky škol a školských zařízení. Minimální výše finanční podpory na 1 projekt byla stanovena na 800 000 Kč, maximální pak na 25 milionů korun. Úspěšní žadatelé mohou v těchto oblastech podpory získat na své projekty prostředky, které pokryjí až 100% způsobilých výdajů projektu. Projekty bude možné realizovat od 1.2.2012 do 31.12.2014. > Zdroj: Regiony 24.cz (tz, 3.5.2011) |