Renata Šarjaková, 28. červenec 2008
Ekologické zemědělství: prospěšné pro vás, pro nás, pro Evropu

Novou propagační kampaň na podporu ekologických produktů a zemědělství rozjela minulý týden Evropská komise. Kampaň se zaměřuje na propagaci ekologických potravin zvláště mezi mladými lidmi a dětmi a na zvyšování důvěry spotřebitelů v tyto potraviny. Pod heslem: „Ekologické zemědělství".

Šetrné k přírodě, prospěšné pro vás.“ chce propagační kampaň informovat o významu a přínosech ekologicky šetrného hospodaření a produkci ekologických potravin.

„Vítáme rozhodnutí evropské komisařky pro rozvoj venkova a zemědělství paní Mariann Fischer Boel podpořit rozvoj evropského ekologického zemědělství propagační kampaní, která přiblíží spotřebitelům v celé EU jeho výhody,“ říká ministr zemědělství Petr Gandalovič. „Zvláště nás těší zaměření kampaně na děti a mladé lidi, protože jejich názory, priority a spotřebitelská orientace budou klíčové pro budoucnost ekologického zemědělství.“
 
Na stránkách http://ec.europa.eu/agriculture/organic/home_cs mohou zájemci najít nejen informace o principech ekologicky šetrného hospodaření, hlavní myšlenky kampaně a propagační materiály, ale třeba i biokuchařku, průvodce nakupováním biovýrobků, hry a kvízy pro děti a další zajímavosti, a to vše v češtině. Součástí kampaně, která byla minulý pátek na Zemědělském veletrhu venkova (Foire de Libramont) v Belgii odstartována za účasti zástupců Generálního ředitelství pro zemědělství a rozvoj venkova EK, je také soutěž o vytvoření nového loga ekologického zemědělství.

V několika posledních letech dochází k nárůstu počtu ekologicky hospodařících farmářů, zpracovatelů, producentů nebo dovozců ekologických potravin, a to v evropském i českém měřítku. V roce 2005 bylo v EU těchto ekologických provozovatelů celkem 182 305, což odpovídá nárůstu o 13,4 % oproti roku 2004. Zvyšující se zákaznická poptávka posiluje ekologický trh a poskytuje zemědělcům a zpracovatelům nové příležitosti i u nás. V ČR bylo na konci roku 2006 registrováno 152 výrobců biopotravin, na konci roku 2007 to bylo 253 výrobců a nyní je jejich počet již 375.

Další informace o kampani „Ekologické zemědělství. Šetrné k přírodě, prospěšné pro vás.“ a sadu marketingových propagačních nástrojů v tiskové kvalitě, tzv. „toolbox“, který mohou za určitých podmínek zdarma využívat zájemci z celé EU, naleznete na stránkách www.organic-farming.europa.eu.

Zdroj: Ministerstvo zemědělství ČR


Hodnocení => průměr 111
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář