Odkazy
- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
Aktuality
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Renata Šarjaková, 3. říjen 2017
Ekologické zemědělství - 15 let růstu v USA
Ekologické zemědělství - 15 let růstu v USA
Od svého širšího zavedení v 90. letech ekologická produkce v USA nabývá pozvolným tempem na významu. V posledních letech zaznamenává meziročně dvouciferný růst. Produkty s označením „organic“ si může americký spotřebitel koupit ve více než 70 % konvenčních prodejnách s potravinami a cca 20 tisících specializovaných obchodech.
Ekologický způsob hospodaření byl formálně ustaven v roce 2002, kdy USDA (Federální ministerstvo zemědělství USA) zavedlo Národní program ekologického zemědělství. Tím se sjednotila pravidla do té doby platná na úrovni jednotlivých států a soukromých organizací.
Národní program zajistil i jednotnou certifikaci a spotřebitel tak lépe může činit rozhodnutí při svém nákupu. V roce 2005 činil prodej ekologické produkce cca 14 mld. USD, v loňském roce se dostal již na hodnotu 43 mld. USD. Hodnota se zdá být vysoká, z celkového prodeje však stále činí méně než 5 %.
Značkou ekologické produkce jsou označovány např. ovoce a zelenina, mléčné produkty, polotovary a balené pokrmy, nápoje a pekařské zboží.
V roce 2011 zavedlo USDC (Federální ministerstvo obchodu) speciální nomenklaturu pro označování a monitoring obchodu s produkcí ekologického zemědělství. Přeshraniční obchod je usnadněn vzájemným mezinárodním uznáváním standardů, které mají USA zavedeny s Evropskou unií, Kanadou, Japonskem, Koreou a Švýcarskem.
Národní program zajistil i jednotnou certifikaci a spotřebitel tak lépe může činit rozhodnutí při svém nákupu. V roce 2005 činil prodej ekologické produkce cca 14 mld. USD, v loňském roce se dostal již na hodnotu 43 mld. USD. Hodnota se zdá být vysoká, z celkového prodeje však stále činí méně než 5 %.
Značkou ekologické produkce jsou označovány např. ovoce a zelenina, mléčné produkty, polotovary a balené pokrmy, nápoje a pekařské zboží.
V roce 2011 zavedlo USDC (Federální ministerstvo obchodu) speciální nomenklaturu pro označování a monitoring obchodu s produkcí ekologického zemědělství. Přeshraniční obchod je usnadněn vzájemným mezinárodním uznáváním standardů, které mají USA zavedeny s Evropskou unií, Kanadou, Japonskem, Koreou a Švýcarskem.