Renata Šarjaková, 8. prosinec 2006
Jak často kupujeme biopotraviny?

Průzkum obliby biopotravin u českých spotřebitelů.

OMD Snapshot (*)zkoumal oblibu biopotravin, frekvenci nákupů a názory na tento druh potravin.

 

Přibližně dvě třetiny populace se setkaly někdy s nějakým produktem ekologického zemědělství, označeného ochrannou známkou BIO. Spotřebitelé spontánně uváděli mléčné výrobky, zeleninu  a maso.

 

Pokud jde o nákup biopotravin, alespoň jednou je koupilo 56 % lidí, z nichž přibližně každý čtvrtý je kupuje alespoň 2x měsíčně nebo i častěji.

 

Téměř polovina dotázaných biopotraviny nekoupila ještě nikdy!

 

Biopotraviny mají více v oblibě mladí lidí než starší, ženy více než muži.

 

Většina lidí věří, že biopotraviny jsou lepší než běžné potraviny, přesto je však při nákupu neupřednostňují. Hlavní  důvody lze spatřovat především v jejich nesnadné dostupnosti a vysoké ceně. I přesto, že si lidé uvědomují, že vyšší investice do biopotravin je investicí do vlastního zdraví či zdraví svých dětí, nejsou ochotni za ně platit vyšší cenu než za konvenční výrobky stejného druhu.

 

 

(*) OMD Snapshot je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu, které jsou zjišťovány na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 600 lidí.

 

 

Zdroj: Bio obchod 12/06

 

 

 

 


Hodnocení 1 | 2 | 3 | 4 | 5 => průměr 079
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář