- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Bio bio bio potraviny
Prvních 38 dětí ze ZŠ v Praze 4 se 20. září zapojilo do nového naučně zábavného pořadu věnovaného problematice ekologického zemědělství a biopotravin.
Na tvorbě nového pořadu umělecké skupiny Vanda a Standa, který vznikl v rámci projektu ÚZPI Propagace ekologického zemědělství a je hrazen z prostředků ministerstva zemědělství, se poradensky podílela RNDr. Honová z občanského sdružení Libera.
Je současně prvním naším společným projektem s Národním zemědělským muzeem, v jehož prostorách se realizuje. Do konce roku bude v pražské letenské budově realizováno 17 představení, další čtyři pak na zámku Kačina.
Představení je určeno žákům 1.stupně základní školy, kteří budou moci zábavnou formou nahlédnout do „světa bio“. Seznámí se s tím, jak se žije na venkově, co obnáší práce farmáře, který hospodaří ekologicky, tedy šetrně k přírodě, a seznámí se s konečnými produkty, tj. biopotravinami. Zde je kladen důraz na jejich zdravotní účinky, srovnávají se bio a konvenční potraviny, hovoří se také o plýtvání potravinami, protože se jich nakupuje zbytečně moc, a také o likvidaci odpadků, jejich třídění apod.
Na představení navazuje exkurze po malé muzejní farmě, kterou pro děti připravila Mgr. Lucie Černá z NZM. Děti tak mají možnost vidět na vlastní oči živá zvířata, o nichž se v programu Bio bio hovoří a seznámit se s řadou zemědělských plodin v praxi. Ozřejmí si tak řadu pojmů, s nimiž se v představení setkaly.
K vysvětlování pojmů, které řada dětí slyší bohužel v představení poprvé, se pedagogové hodlají vracet v hodinách školní výuky, kdy si děti mohou obsah slov rozebrat do detailu a uložit si je do paměti.
Mgr. S. Bodoková