František Mariánek, 4. květen 2010
Biopotravina r. 2009

Českou biopotravinou roku 2009 je švestkový džem

Švestkový a meruňkový bio džem

Praha - Titul Česká biopotravina roku 2009 získal švestkový bio džem, vyráběný společností Heliavita ve spolupráci s firmou TopBio. Odbornou porotu si výrobek získal svou chutí, designem etikety, ale také svým marketingovým konceptem. V osmém ročníku soutěže se v šesti kategoriích utkalo 39 výrobků od 18 producentů. Dle slov výrobce biodžemu, ekologického farmáře a jednatele společnosti Heliavita Jiřího Kargera, je vítězný výrobek k dostání v síti prodejen zdravé výživy a jen za loňský rok se ho prodaly tisíce kusů.

Heliavita pěstuje v obci Nětčice nedaleko Kroměříže již více než 15 let na 20 hektarech pestrou směsici ovocných stromů. V minulosti byla nucena prodávat ovoce co nejdříve po očesání, aniž by produkci byla schopna jakkoliv zpracovat. Společnost TopBio však firmě pomohla s vybudováním výrobního zázemí, tvorbou etikety a marketingem. Zajišťuje také prodej produktů do maloobchodní sítě.

"Z ocenění máme velikou radost, je to impulz do dalších let, kdy chceme kromě džemů vyrábět i nápoje," prohásil jednatel společnosti Heliavita Jiří Karger.

Nejlepší mléčný výrobek - bio smetana ke šlehání Amálka

Vedle biodžemu, který mimo hlavní ceny vyhrál také kategorii výrobků z ovoce a zeleniny, vybrali porotci vítěze v dalších pěti kategoriích. Mezi mlýnskými a pekárenskými výrobky uspěly Žitné chrupky s česnekem a solí od firmy Antonín Kolinger ASON. Nejlepším mléčným výrobkem se stala Amálka BIO smetana ke šlehání 33 procent tuku, kterou vyrábí mlékárna Lacrum Velké Meziříčí.

Amálka bio smetana ke šlehání

První příčka v kategorii masa a výrobků patří produktu Biokuřecí maso z českých ekologických farem od firmy Biopark. Mezi nápoji zvítězila Rakytníková šťáva, kterou vyrábí Miloslav Košek - EKOPLANET. Mezi pochutinami a ostatními potravinářskými výrobky zvítězil produkt NATURVIA Bio tofu Strips od společnosti VETO ECO.

Klání o nejlepší biopotraviny vyhlašuje Potravinářská komora České republiky společně s PRO-BIO Svazem ekologických zemědělců. V roce 2008 se do soutěže přihlásilo 52 výrobků, o 13 více než v roce 2009. Výrobci loni uvedli na trh méně novinek, kvůli krizi se zřejmě báli více investovat, uvedl již dříve organizátor soutěže Tom Václavík z agentury Green marketing.

zdroj: ČT24, ČTK

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hodnocení => průměr 122
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář