- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Biopotravina r. 2009
Českou biopotravinou roku 2009 je švestkový džem
Praha - Titul Česká biopotravina roku 2009 získal švestkový bio džem, vyráběný společností Heliavita ve spolupráci s firmou TopBio. Odbornou porotu si výrobek získal svou chutí, designem etikety, ale také svým marketingovým konceptem. V osmém ročníku soutěže se v šesti kategoriích utkalo 39 výrobků od 18 producentů. Dle slov výrobce biodžemu, ekologického farmáře a jednatele společnosti Heliavita Jiřího Kargera, je vítězný výrobek k dostání v síti prodejen zdravé výživy a jen za loňský rok se ho prodaly tisíce kusů.
Heliavita pěstuje v obci Nětčice nedaleko Kroměříže již více než 15 let na
"Z ocenění máme velikou radost, je to impulz do dalších let, kdy chceme kromě džemů vyrábět i nápoje," prohásil jednatel společnosti Heliavita Jiří Karger.
Nejlepší mléčný výrobek - bio smetana ke šlehání Amálka
Amálka bio smetana ke šlehání
První příčka v kategorii masa a výrobků patří produktu Biokuřecí maso z českých ekologických farem od firmy Biopark. Mezi nápoji zvítězila Rakytníková šťáva, kterou vyrábí Miloslav Košek - EKOPLANET. Mezi pochutinami a ostatními potravinářskými výrobky zvítězil produkt NATURVIA Bio tofu Strips od společnosti VETO ECO.
Klání o nejlepší biopotraviny vyhlašuje Potravinářská komora České republiky společně s PRO-BIO Svazem ekologických zemědělců. V roce 2008 se do soutěže přihlásilo 52 výrobků, o 13 více než v roce 2009. Výrobci loni uvedli na trh méně novinek, kvůli krizi se zřejmě báli více investovat, uvedl již dříve organizátor soutěže Tom Václavík z agentury Green marketing.
zdroj: ČT24, ČTK
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------