Přispěvovatel , 19. duben 2010
Bio - info
Bio - info

Bio-info

Info portál pro snadnější marketing biopotravin

Zpravodaj

Bio-info

13. 4. 2010

Nové články:


Z domova

Českou biopotravinu roku 2009 je švestkový biodžem

Českou biopotravinou roku 2009 se stal švestkový biodžem vyráběný společností Heliavita ve spolupráci s firmou TopBio. Vítězové převzali cenu včera večer na slavnostním vyhlášení výsledků v Praze. Do 8. ročníku soutěže nominovalo 18 výrobců biopotravin celkem 39 výrobků v 6 kategoriích.

Bio Summit 2010 ukázal cestu vpřed pro udržitelné a etické podnikání

Konference Bio Summit 2010, která proběhla 8. dubna 2010 v Praze za účasti více než 150 delegátů z řad obchodníků, potravinářů a dalších podnikatelů, nabídla velmi aktuální a naléhavá poselství několika řečníků zejména v oblasti etického a trvale udržitelného podnikání.

Společný projekt AK a Billy má propagovat české biopotraviny

Agrární komora (AK) a obchodní řetězec Billa hodlají společně propagovat české biopotraviny. Jejich zástupci projekt minulý týden představili novinářům. Vznikající marketingová spolupráce Agrární komory se zahraničním obchodním řetězcem je výjimkou, agrárníci totiž počínání nadnárodních korporací na českém trhu spíše kritizují.

Pravidelné Farmářské trhy na Kulaťáku

Donedávna na pravidelné zemědělské trhy se sezóními produkty v Praze vzpomínali jen nejstarší pamětníci. Dnem 20.března 2010 se tohle zakletí zlomilo. Společně s Prahou 6 a hl.m. Prahou se podařilo nastartovat tradici, která hned při své premiéře překonala všechna očekávání.

Albert snížil spotřebu plastových tašek o polovinu

Po zpoplatnění malých plastových tašek v hypermarketech Albert klesla jejich spotřeba o polovinu. Zákazníci začali více myslet na životní prostředí a zvýšilo se opakované využívání vlastní tašky. Téměř 40 % Čechů přiznalo, že si v případě tašek rozdávaných zdarma zbytečně bere více kusů než jich opravdu potřebují.

Sonnentor představil na Biostylu novinky

Říká se: Proti všemu vyrostla v přírodě nějaká bylinka.  Sonnentor, tradiční výrobce bio čajů z Čejkovic uvádí na trh sedm nových bylinných čajových směsí v bio kvalitě, zabalených v praktickém dvoukomorovém nálevovém sáčku

Český trh s biopotravinami sbírá síly k dalšímu růstu

Po závratných růstech obratů s biopotravinami v letech 2006 až 2008 se v loňském roce trh stabilizoval a nabídka v některých kategoriích konečně dohonila poptávku.

Rozhovor Bio-info

Rozhovor Bio-info: Volkert Engelsman, ředitel společnosti Eosta

Po absolvování vysoké školy v oboru ekonomie a podnikání pracoval Volkert Engelsman pro americkou společnost Cargill. Poté v roce 1990 založil společnost Eosta. 

Rozhovor Bio-info: Rainer Plum, zakladatel biokosmetiky Tautropfen

Rainer Plum je jedním z „otců zakladatelů“ německého bio hnutí, v oboru biokosmetiky a biopotravin pracuje již více než 30 let. V roce 1980 společně se svoji ženou Silvií založil značku přírodní kosmetiky TAUTROPFEN. Včera vystoupil v Praze na konferenci Bio Summit .

Ekologické zemědělství

Metodické pokyny Ministerstva zemědělství pro ekologické zemědělce

Ministerstvo zemědělství vydalo metodické pokyny jako právní výklad několika důležitých témat v ekologickém zemědělství. Metodiku popisující pastvu konvenční zvířat na ekologických TTP, udělování výjimek z pravidel ekologické produkce a pravidla pro zakládání a údržbu ovocných sadů v ekologickém zemědělství si můžete přečíst v přílohách.

Osobnost měsíce

Duben 2010: Tomáš Sláma

General manager HiPP Czech, HiPP Slovakia  

Ze světa

Petice proti GM potravinám

Evropská komise nedávno schválila, poprvé za posledních dvanáct let, pěstování geneticky modifikovaného produktu – brambor.

Německo: Založen Svaz pro GMO Free potraviny

Německá ministryně zemědělství Ilse Aigner uvítala založení Svazu pro GMO-Free potraviny v Berlíně a přislíbila, že na nový svaz budou převedeny práva využívat německou státní značku „GMO-Free“ ("Bez GMO").

Švýcarsko: spotřeba bioptravin vzrostla vloni o 7 procent

Prodej biopotravin v roce 2009 ve Švýcarsku nadále rychle rostl, konkrétně o 7 procent ve srovnání s rokem 2008. Celkem Švýcaři za biopotraviny vloni utratili 1,545 miliardy švýcarských franků.

Biokosmetika

Německo: Prodej kontrolované přírodní kosmetiky vloni rostly o 7 procent

Prodeje kontrolované přírodní kosmetiky vloni v Německu vzrostly o 45 milionů eur, tedy téměř o 7 procent, a dosáhly celkem obratu ve výši 717 milionů eur.


Hodnocení => průměr 120
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář