František Mariánek, 17. březen 2010
Bio-info

Info portál pro snadnější marketing biopotravin

Zpravodaj

Bio-info

16. 3. 2010

Konference Bio Summit již za 3 týdny! Zájem o účast je veliký, registrujte se ještě dnes. Buďte o krok před ostatními, přijďte si poslechnout, jak dosahují úspěchu například Starbucks a Eosta. Součástí programu degustace nejlepších biovín a vyhlášení České biopotraviny roku 2009.  

Nové články:


Z domova

Chystá se adresář biobedýnek

Pomoci usnadnit dostupnost místních a čerstvých bioproduktů a navázání spojení mezi českými biofarmáři a spotřebiteli se rozhodli Bio-info.cz, PRO-BIO Liga a Hnutí Duha. Na začátku dubna společně vydají adresář bedýnkových systémů a Bioklubů působících v České republice.

Proč biopaliva nemohou být bio

Kvůli biopalivům se rozhořel další spor, ekologičtí zemědělci nechtějí, aby se pro pohonné hmoty vyrobené z řepky, obilí či kukuřice dál používalo současné označení. Právem, je matoucí.

Chystají se dvě bedýnková setkání

Systém zasílání čerstvých bioproduktů z farmy přímo zákazníkům prostřednictvím bedýnek si u nás rychle našel řadu příznivců. Aby jich bylo ještě více, o to se snaží v Brně Hnutí Duha a v Praze PRO-BIO Liga.

Společnost Pro-bio nabízí Jaro plné biopotravin

Od 29. března do 30. dubna nabídne obchodní společnost PRO-BIO prostřednictvím vybraných prodejen zdravé výživy a biopotravin patnáct svých nejprodávanějších výrobků za výhodné ceny. Akce bude spotřebitelům po celé České republice komunikována prostřednictvím letáků distribuovaných samotnými provozovateli prodejen.  

Trvalá udržitelnost

Květina udržitelnosti od Nature & More ukazuje zodpovědným spotřebitelům správný směr

Mezinárodní nadace Nature & More ve spolupráci s předními ekologické společnosti z celého světa vyvinula koncept, který svěžím a srozumitelným způsobem zvyšuje povědomí spotřebitelů o trvalé udržitelnosti. „Květina udržitelnosti“ dává spotřebitelům nahlédnout do všech důležitých faktorů, které ovlivňují životní prostředí a pracovní podmínky při produkci každého nabízeného produktu.

USA: Ingredience příznivé z hlediska klimatu

Americká společnost Danisco, výrobce pomocných látek pro potravinářství, zřídila nové webové stránky „Climate friendly solutions“, na nichž představuje produkty, jejichž použití do potravinářských výrobků může být pozitivním příspěvkem ke zmírnění negativních dopadů na životní prostředí.

Bio v gastronomii

Průzkum tendencí v oblasti HoReCa: bio se neztrácí

V anketě věnované trendům se časopis Food Service s pomocí svých čtenářů pokusil analyzovat tendence v oblíbenosti u 47 položek z oblasti jídel, 35 nápojů a 8 etnických kuchyní. Nechyběli ani biopotraviny a ukázalo se, že jejich obliba roste.

Německo: Stále vice biopotravin v gastronomii – díky kávě Tchibo

Společnost Tchibo nabízí od nynějška ve svých více než pěti stovkách kávových barů v Německu pouze kávu ze zdrojů nepoškozující životní prostředí.

Fair Trade

Fair trade nabídka ve třech hypermarketech Intersparech v Praze

Tři hypermarkety Interspar v Praze - Hostivař, Štěrboholy a Zličín, nabízejí od prosince loňského roku fair trade výrobky.

Všechny espreso nápoje Starbucks jsou nyní férové

Společnost Starbucks Coffee Company a její joint venture partner AmRest Holdings SE (WSE: EAT) oznámili, že všechna espressa, celozrnná káva a nápoje, jejichž základ tvoří espresso, nabízené ve všech deseti kavárnách Starbucks na českém trhu, jsou počínaje března 2010 certifikovány jako 100% Fairtrade.

VB: První Fair trade kola v prodejnách Waitrose

Důkaz, že Fairtrade není jen o banánech a kávě, dal britský maloobchodník Waitrose, který v pondělí 1. března jako první supermarket zařadil do své nabídky kolový nápoj Ubuntu Cola. Jako přední prodejce etických výrobků tak Waitrose podporuje výrobce prvního Fairtrade šumivého nápoje.

Ze světa

Itálie: růst spotřeby biopotravin se nezastavil

Italský trh s biopotravinami nezná žádných překážek. Podle nejnovější zprávy výzkumného ústavu ISMEA se za rok 2009 spotřeba biopotravin v Itálii zvedla o 6,9 procent, což je dokonce rychlejší růst než v roce 2008, kdy růst dosáhl 5.2 procent.

Chuť na bioprodukty na mezinárodním trhu nepolevuje

Přes celkově složitou situaci nepřestává zákazníkům všude ve světě chutnat bio: Amarjit Sahota z britské společnosti pro průzkum trhu Organic Monitor odhaduje u příležitosti letošního veletrhu BioFach celosvětový obrat na biotrhu v roce 2008 na 50,9 mld. USD. Z této částky připadá 26 mld. USD na Evropu, 23 mld. na USA a 950 mil. na Asii.

BioFach a Vivaness 2010: Obor se raduje z nepolevující obliby bioproduktů

43 669 * odborných návštěvníků (2009: 46 771*) proudilo v době od 17. do 20. února na norimberské výstaviště, na veletrhy BioFach a Vivaness - každoroční oborové setkání globálního biotrhu .

Polsko: Vyhlídky na 5. Organic Marketing Forum ve Varšavě

Hlavní body konference: pozitivní vývoj partnerství, jasné strategie v komunikaci se spotřebiteli, „Bio“ jako klíčová hodnota udržitelného hospodářského rozvoje a ústřední faktor k jednotné Evropě, která je bio, fair, udržitelná a ekologická.

Ekologické zemědělství

EU: ekologické plochy vzrostly od roku 2005 o 21 procent

Ekologické zemědělství bylo na konci roku 2008 v zemích EU provozováno na 7,8 milionech hektarů, což je o 7 procent více než v roce 2007. Od roku 2005 se plochy v ekologickém zemědělství v zemích EU25 rozšířily o 21 procent.

Ekotextil

Alternativní materiály pro trvale udržitelné dámské prádlo

Pro výrobu textilu a oblečení jsou stále více využívány alternativní materiály a suroviny. Také při výrobě dámského spodního prádla jsou dnes používány takové materiály jako kopřivy, konopí, nebo dokonce kůra stromů.

Férové tenisky z biobavlny

  Britská společnost Fair Deal Trading uvedla nedávno na trh první prototyp sportovní obuvi, vyrobené z textilních materiálů ekologického původu.  

Biokosmetika

Nová biokosmetika od H&M

Od března nabízí textilní maloobchodní řetězec H&M novou řadu kontrolované přírodní kosmetiky, obsahující suroviny z ekologického zemědělství. Kosmetické výrobky certifikuje francouzská kontrolní organizace Ecocert.


Zpravodaj Bio-info vydává Mgr. Tomáš Václavík, Green marketing.



Hodnocení => průměr 105
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář