František Mariánek, 14. říjen 2009
Zpravodaj Bio-info

Bio-info

Info portál pro snadnější marketing biopotravin

13. 10. 2009

Nové články:


Ze světa

Švédsko: krize nemá vliv na prodej biopotravin

Za prvních šest měsíců roku 2009 se prodej biopotravin v maloobchodě zvýšil oproti stejnému období vloni o více než 30 procent. Tento údaj nedávno přinesl portál Ekoweb z dat získaných od největších společností na trhu.

Velká Británie: Tesco vrací biopotraviny na své regály

Maloobchodní řetězec Tesco opět začíná intenzivně podporovat prodej biopotravin, mimo jiné vytvořením nové pozice manažera pro biopotraviny. Tesco přiznalo, že loňské odstranění některých druhů bioovoce a zeleniny ze svých regálů byla chyba.

Nizozemí: trh s biopotravinami dále roste

Přes pokračující ekonomickou krizi se prodeje biopotravin v maloobchodě zvýšily za první letošní pololetí o 10 procent.

Pomáhají zelené celebrity ekologickému chování?

Leonardo DiCaprio, Natalie Portman, Camerion Diaz, Alicia Silverstone…na první pohled výčet světově proslulých herců či zpěváků, kteří mají na svém kontě nejen miliony dolarů ale i řadu uměleckých ocenění. Všechny tyto hvězdy bychom ale také mohli zařadit mezi tzv. zelené nebo eko celebrity. Kdo a proč mezi ně patří? Zaslouží si opravdu toto označení? Jaký vliv mají na rozšíření povědomí o možnostech ekologického chovaní?

Fair trade

Fair trade

Vytvořili jsme samostatnou zpravodajskou rubriku na téma férový obchod. Budeme vám v ní nabízet aktuality z tohoto tak rychle rostoucího oboru.

Velká Británie: První mezinárodní konference Youth for Fair Trade

Od 30. října do 1. listopadu letošního roku proběhne v Coventry ve Velké Británii první mezinárodní konference mládeže zabývající se problematikou Fair Trade.

Fair Trade standardy

Fair Trade aktivity se odehrávají ve dvou odlišných rovinách. Jedna je realizována způsobem, kdy je zboží produkováno, importováno a/nebo distribuováno organizacemi, které mají spravedlivý obchod jako hlavní náplň svého poslání a svých aktivit.

Vztah ekologického zemědělství k Fair Trade

Biopotraviny a potraviny pocházející ze spravedlivého obchodu jsou nejrychleji rostoucími segmenty na potravinářském trhu ve světě, každý z nich ročně stoupá o desítky procent obratu. Někteří zákazníci jsou však zmateni, protože jim připadá, že značky Bio a Fair Trade v podstatě znamenají jedno a totéž. Jaký je tedy rozdíl?

Největší trhy s Fair Trade výrobky ve světě

Celosvětový prodej výrobků s ochrannou známkou FAIRTRADE dosáhl v roce 2007 2,4 miliardy eur, což představuje nárůst o 48 % oproti roku 2006. Mnohé výrobkové kategorie zaznamenaly výrazný nárůst, největší byly u kakaa (93 %), kávy (53 %), čaje (41 %) a banánů (31 %). Poptávka po Fair Trade bavlně se během dvou let zvedla o téměř 100 %. Počet Fair Trade licencovaných oragizací vzrostl z 1 514 na 1 954.

Co to je Fair Trade?

Fair Trade se do češtiny obvykle překládá jako spravedlivý obchod. Představuje způsob obchodu s výrobci z rozvojových zemí. Fair Trade usiluje o spravedlivější rozdělení příjmů plynoucích z obchodních vztahů mezi tzv. globálním Severem (ekonomicky vyspělými zeměmi, mezi něž se řadí i Česká republika) a globálním Jihem (především rozvojovými zeměmi Asie, Afriky a Latinské Ameriky).

 

Organic Time je internetový obchod se širokou nabídkou značek 100% přírodní BIO kosmetiky, BIO doplňků stravy, přírodních parfémů a EKO čisticích prostředků. Dozvíte se zde jako první o BIO novinkách na trhu a speciálních akcích.

 


Hodnocení => průměr 093
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář