Odkazy
- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
Aktuality
- 13. březen 2025:
Jednotná žádost 2025 - Otice
Ministerstvo zemědělství ... více - 13. březen 2025:
Jednotná žádost 2025 - Hukvaldy
Ministerstvo zemědělství ... více - 27. únor 2025:
AGRObase - magazín Agrární komory České republiky rok 2025
... více
Renata Šarjaková, 4. únor 2025
Výroční zpráva Broken Plate 2025 s trendy ovlivňujícími potravinový systém ve Velké Británii
Výroční zpráva Broken Plate 2025 s trendy ovlivňujícími potravinový systém ve Velké Británii
Výroční zpráva Broken Plate 2025 s trendy ovlivňujícími potravinový systém ve Velké Británii
Nadace Food Foundation vydala pravidelnou zprávu, která se zabývá trendy ovlivňujícími potravinový systém ve Velké Británii, a doporučuje opatření, která by měla být přijata na vládní úrovni, aby byly zdravé a udržitelné potraviny dostupné širokým vrstvám lidí.
Klíčová zjištění:
- Zdravější potraviny jsou v přepočtu na kalorie více než dvakrát dražší než méně zdravé potraviny a jsou méně dostupné.
- Pětina obyvatel Velké Británie s nejnižšími příjmy by musela utratit 45 % svého disponibilního příjmu na zdravou stravu, kterou doporučuje vláda. U rodin s dětmi je to dokonce 70 % disponibilních příjmů. V posledních dvou letech se navíc dále zvýšil cenový rozdíl mezi zdravými a nezdravými potravinami. Cena zdravých potravin vzrostla o 21 %, zatímco cena nezdravých potravin o 11 %.
- Čtvrtina všech prodejen potravin v Anglii jsou prodejny s rychlým občerstvením. Tento podíl je vyšší v nejchudších oblastech, kde je to téměř jedna třetina.
Zpráva také upozorňuje na to, že většina potravin, které jsou snadno dostupné a prodávané, poškozuje zdraví a má negativní dopad také na životní prostředí. Zpráva dále analyzuje reklamu a marketing na různé druhy potravin a uvádí opatření, která by bylo potřeba přijmout ke zlepšení situace.
Zpracoval:
Paul Wilkins
místní zástupce ČR pro agro-potravinářství ve Velké Británii
Tel.: +44 749 533 9811, E-mail: uktrade@mze.gov.cz