Renata Šarjaková, 22. srpen 2024
Splnění cílů kanadské strategie pro sektor hovězího masa

Sektor hovězího masa patří mezi klíčová odvětví zemědělsko-potravinářské produkce Kanady. Prokazuje to i nedávné vyhodnocení plnění národní strategie pro hovězí maso pro období 2020-2024.

 

 

Strategii vytvořily nejvýznamnější kanadské zájmové svazy a asociace (Beef Cattle Research Council, Canadian Beef Breeds Council, Canada Beef, Canadian Cattle Association, Canadian Meat Council, Canadian Roundtable for Sustainable Beef, National Cattle Feeder’s Association). Podle aktuálních statistik byl vývoz kanadského hovězího masa do zahraničí v roce 2023 rekordní. Kanada vyvezla téměř 500 tis. tun hovězího masa v hodnotě 5 miliard USD. Těmto výsledkům přispělo zmírnění rizika nákazy bovinní spongiformní encefalopatie (BSE) v Kanadě a s tím tak související uvolnění obchodu s partnery v Asii (Singapur, Japonsko nebo Tchaj-wan) a uzavření Komplexní a progresivní dohody pro transpacifické partnerství (CPTPP).

Pokud jde o environmentální závazky, podle hodnocení strategie se emise z chovu masného skotu snížily o 15 %, což představuje polovinu deklarovaného cíle pro rok 2030. Strategie rovněž umožnila financování řady projektů, které se věnovaly zdraví a pohodě zvířat, snížení používání antimikrobiálních látek nebo environmentální udržitelnosti.

Navzdory výzvám, jako jsou rostoucí ceny energií a dalších vstupů nebo inflace cen potravin, zastoupené zájmové svazy hodnotí aktuální stav sektoru jako dobrý. Aktualizace této strategie na období 2025-2030 se předpokládá v lednu 2025.

Zpracoval: Filip Lameš, zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Ottawě, E-mail: filip.lames@mze.gov.cz

 

Hodnocení => průměr 223
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář