- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Výrazně rostoucí spotřeba česneku v Japonsku
Trh s česnekem, kořením a ochucovadly vyrobenými z česneku od začátku koronavirové krize prudce vzrostl. Důvodem je zaměřeni spotřebitelů na zdraví prospěšné účinky této potraviny. Navíc v Japonsku stále rozšířené nošení masek spolu s prací z domova zmírnily obavy Japonců z „česnekového dechu".
Data japonské společnosti Intage zabývající se průzkumem trhu ukazují, že trh s kořením obsahující strouhaný, práškový a plátkový česnek, se od začátku pandemie rozšířil. Jeho prodej dosáhl loni přibližně 8,7 mld. jenů (zhruba 65 mil USD), což představuje narůst o 34 % ve srovnaní s rokem 2019.
Společnost S&B Foods, která obchoduje s velkým množstvím česnekových výrobků, provedla průzkum, v němž se zákazníků ptala, proč od začátku pandemie konzumují více česneku. Při možnosti vice odpovědi zákazníci nejčastěji vybírali varianty: „pro zvýšení imunity", dále „protože vařím více jídel s použitím česneku" a „protože se mi prodloužil čas strávený doma a už se nebojím zápachu". Společnost S&B Foods spustila 10. dubna speciální stránky s názvem Víkendový česnekový klub zaměřené právě na česnek. Zástupce společnosti k tomu uvedl: „Vzhledem k tomu, že v budoucnu bude stále vice lidi sundávat masky, bude se spotřeba česneku přesouvat na víkendy, kdy se lidé nebudou obávat zápachu. Stránky také obsahuji spoustu receptů na přípravu česnekových jídel nebo například dotazník, v němž si mohou zákaznici otestovat úroveň své „lásky k česneku".
Zpracovala: Irena Leopoldová, zemědělská diplomatka velvyslanectví ČR v Tokiu, E-mail: irena_leopoldova@mzv.cz