Renata Šarjaková, 20. leden 2023
Pokrmy v retortových sáčcích v Japonsku

Ósacká potravinářská firma Otsuka Foods obdržela v lednu certifikát Guinessovy knihy rekordů za nejdéle prodávanou značku kari pokrmů v retortových sáčcích na světě.

 

 

Společnost Otsuka Foods uvedla svou značku Bon Curry na trh v únoru 1968 se sloganem „nikdo to nezkazí“, protože příprava spočívá v pouhém ohřátí sáčku v horké vodě. Jednalo se o vůbec první potravinářský výrobek v retortovém balení v prodeji na světě. Díky technologii, která umožnila uchovávat výrobky při pokojové teplotě po delší dobu, si toto kari získalo příznivce díky pohodlné přípravě jako hotové jídlo, které lze přichystat za 3 minuty. Počínaje rokem 2003 bylo také možné ohřívat v mikrovlnné troubě, aniž by bylo nutné odstranit obal.

V Japonsku jsou veškerá hotová jídla včetně retortových velmi oblíbená. V současné době jsou hitem retortové pokrmy vyrobené dle zahraničních receptů. Například v době mistrovství světa ve fotbale v Kataru v loňském roce, firma Matsuhara Shokuhin, se kterou ZÚ Tokio spolupracuje na vývoji prvního českého pokrmu, úspěšně prodávala retortové pokrmy zahraničních kuchyní v supermarketech ve specializovaných koutcích. Jako první český pokrm v retortovém balení pro japonský trh byla vybrána česneková polévka, která bude do prodeje uvedena ke konci letošního roku. Propagace proběhne také prostřednictvím kulinářských show na televizním kanále Fuji a na Youtube. Možné bude také využít nabídky propagace České republiky, naší kuchyně a potravin na Aoyamské univerzitě v Tokiu například týdnem české kuchyně v menze a přednáškami pro studenty.

 

Zpracoval:

Irena Leopoldová

zemědělská diplomatka velvyslanectví ČR v Tokiu, E-mail: irena_leopoldova@mzv.cz


Hodnocení 1 | 2 | 3 | 4 | 5 => průměr 068
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář