- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Prodej zboží privátních značek v Japonsku na vzestupu
V současné době, kdy rostou náklady na výrobu potravin, se supermarkety spolu s výrobci potravin snaží nezvyšovat ceny výrobků prodávaných pod privátní značkou, které jsou proto nyní velmi oblíbené.
Např. cena balení chleba privátní značky The Price, které obsahuje šest plátků, se prodává v přepočtu za 16 Kč, což je přibližně polovina ceny běžného chleba.
Nárůst prodeje oleje, těstovin a margarínu pod privátní značkou Topvalu společnosti Aeon se v červenci, oproti stejnému měsíci loňského roku, činil téměř 50 %. Přestože společnost od července zvedla ceny některých výrobků, u mnoha položek ponechala ceny beze změny, čímž si získala podporu spotřebitelů.
Jak se daří udržovat nízké ceny privátních značek? Společnost Aeon o všech svých privátních značkách rozhoduje sama, ať už se to týká použitých ingrediencí nebo plánování vyrobeného množství. Na rozdíl od běžných výrobců také nemusí zohledňovat náklady na reklamu a propagaci. Zadáváno do výroby je jen takové množství, které chce společnost prodat. Všechny výrobky nakoupí, takže u výrobců nezůstávají žádné přebytky. To vede k větší efektivnosti výroby.
Pro supermarkety, které se snaží prodávat výrobky levněji než konkurence, jsou metody používané k udržení nízkých cen obchodním tajemstvím a často je výsledkem řady drobných zlepšení. Např. společnost Ito-Yokado zjednodušila design obalů tím, že používá méně barev, aby snížila náklady na tisk. Společnost Aeon změnila způsob přepravy výrobků v retortových obalech z chladírenských vozů na vozy s pokojovou teplotou a společnost Lifedrink Company v Ósace, která vyrábí nápoje v plastových láhvích, začala používat standardizované láhve.
Zdroj: The Japan News
Zpracovala: Irena Leopoldová, zemědělská diplomatka velvyslanectví ČR v Tokiu, E-mail: irena_leopoldova@mzv.cz