- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Digitální marketing na české pivo v Číně
Na přelomu dubna a května uspořádal zemědělský diplomat v Číně marketingový projekt, jehož cílem bylo prezentovat čínským spotřebitelům kvalitu a tradici českého pivovarnictví.
Projekt se opíral o digitální marketing a online influencery, neboť spotřebitelské chování Číňanů je čím dál více ovlivňováno online médii a sociálními sítěmi. Marketing v online prostředí je zároveň méně ovlivněn možnými protiepidemickými opatřeními, která jinak omezují pořádání propagačních akcí ve fyzické podobě. V průběhu projektu byly publikovány články o českém pivovarnictví a pivě na nejvýznamnějších čínských online platformách a sociálních médiích, jako jsou Weibo, Little Red Book, WeChat, Sina a další. Důležitým prvkem kampaně bylo také zapojení influencerů, v tomto případě zejména Key Opinion Customers (KOC), což je specifická čínská kategorie lišící se od tradičních Key Opinion Leaderů (KOL) v tom, že se jedná o běžné zákazníky, kteří kladou důraz na otestování výrobků a sdílení dojmů. Sami jsou spotřebiteli, ale byli svými recenzemi schopni upoutat pozornost jiných spotřebitelů, díky čemuž se těší i větší kredibilitě. Do projektu byly zapojeny i všechny české pivní značky v současnosti dostupné na čínském trhu, jmenovitě Budějovický Budvar, Plzeňský Prazdroj, Primátor, Litovel, Lobkovic, BrouCzech a Albrecht. Další z aktivit v rámci projektu byl tzv. livestreaming. Jedná se o živé online vysílání, během kterého prezentující neboli livestreamer seznamuje diváky s určitými produkty. Tato forma marketingu je v současnosti v Číně velice populární a lze se s ní setkat na všech významných e-commerce platformách, protože uživatelům umožňuje přímo při sledování přenosu podávat objednávky. Livestreaming byl příležitostí, jak seznámit čínské spotřebitele s konkrétními českými pivními značkami a zároveň jim dát možnost si jednoduše jejich produkty zakoupit.
Ondřej Plaček
Zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Pekingu, E-mail: ondrej.placek@mze.cz