Renata Šarjaková, 5. květen 2022
Na americké zákazníky je při nákupech apelováno, aby neplýtvali potravinami

Podle údajů z analýzy společnosti 84.51° mohou být ekologické atributy spojené s výrobkem, jako je zdroj surovin nebo recyklovatelný obal, pro zákazníky méně důležité než individuální chování během návštěvy obchodu s potravinami a po ní.

 

 

Z analýzy vyplývá, že snížení plýtvání potravinami je pro 45 % nakupujících nejvyšší prioritou. Mezi další priority patří používání recyklovatelných nákupních tašek a omezení jednorázových položek. Obavy o životní prostředí se ne vždy váží na výběr potravin, a to i u zákazníků, kteří se udržitelností velmi zabývají. Mezi potravinářské kategorie, u kterých se spotřebitelé nejvíce zajímají o ekologii, se řadí trvanlivé potraviny (61 %) a mražené potraviny (56 %).

Další zajímavostí je, že zatímco každý třetí nakupující tvrdí, že je „velmi znepokojen“ změnou klimatu, jen 21 % z nich podle této studie přikládá vážný význam vztahu potravin, které nakupuje, k ochraně životního prostředí. Nejde ani tak o to, že výrobek musí být ekologický nebo z udržitelných zdrojů. Největší odpovědnost je ve skutečnosti v rukou zákazníka. Týká se totiž toho, co s výrobkem udělá poté, co si ho koupí. Proto je na spotřebitele různými cestami apelováno, aby zodpovědně přistupovali k nákupu správného množství potravin a k jejich následnému zpracování.

Zpracoval: P. Ježek, zemědělský diplomat velvyslanectví ČR ve Washingtonu, D. C., petr_jezek@mzv.cz

 

Hodnocení => průměr 020
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář