Renata Šarjaková, 9. prosinec 2021
Američtí výrobci nápojů se potýkají s nedostatkem obalových materiálů

Nejen pivovary, ale i výrobci lihovin a vinaři se potýkají s nedostatkem skleněných lahví. Důvodem jsou problémy v mezinárodní přepravě, nedostatek pracovních sil i vyšší náklady na suroviny. Přestože mají větší výrobci uzavřeny víceleté smlouvy, dodavatelé nestíhají lahve dopravit. Navíc většina skleněných lahví používaných v USA je z dovozu.

I přes všechna omezení v mezinárodní dopravě vzrostl dovoz skleněných lahví do USA v prvních deseti měsících roku 2021 přibližně o 3 % a dovoz 750ml lahví na víno se zvýšil dokonce o 14 %. Ani tato navýšení nestačí pokrýt poptávku, která roste ještě rychleji. Svůj podíl na tom mají i nadcházející vánoční svátky a oslavy Nového roku, které jsou z pohledu maloobchodu nejdůležitějším obdobím.

Menší producenti nápojů již počítají s nižšími prodeji, protože nebudou moci na trh vrhnout maximální možné množství svých produktů. Konkurenční výhodu získají společnosti s většími zásobami obalů nebo ty, které mají vlastní výrobní linky na skleněné obaly. K těm patří například Constellation Brands (výrobce piv Corona a Modelo nebo vín a lihovin) s linkami v Illinois a Mexiku. Nicméně, i tato společnost již počítá s nižšími prodeji u piv v hnědých lahvích (Pacifico či Modelo Negra), kterých je na trhu nedostatek.

Nedostatek obalů na trhu USA tak otevírá určitý prostor i pro pivo, víno či lihoviny z dovozu, tedy i pro české exportéry.

Zpracoval: P. Ježe, zemědělský diplomat velvyslanectví ČR ve Washingtonu, D. C., petr_jezek@mzv.cz


Hodnocení 1 | 2 | 3 | 4 | 5 => průměr 102
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář