- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
České firmy slavily úspěch na veletrhů privátních značek v Dubaji
Ve dnech od 7. do 9.11. se v dubajském Světovém obchodním centru konalo spojení veletrhů Gulfood Manufacturing, Private Label and Licensing, Yummex a Specialty Food. Již sedmý ročník největšího veletrhu v regionu zaměřeného na výrobní technologie pro potravináře a základní ingredience pro výrobu potravin přidal do svého programu také menší specializované výstavy.
Jak se původně předpokládalo, spojení několika veletrhů včetně pořádání mezinárodní soutěže kaváren a nabídka master kurzů s místními šéfkuchaři přitáhlo nejen výbornou základnu vystavovatelů, ale také profesionální návštěvníky ze všech sousedních zemí. V sekci Private Label and Licensing se na ploše 60 metrů čtverečních, díky projektu na podporu ekonomické diplomacie (PROPED) a Ministerstva zemědělství, představilo 6 českých firem. Jmenovitě šlo o firmy Simandl, Bonavita, Ekofrukt, Goldim, Sweet Delights a firmu Semix. V nedaleké hale Yummex, která tradičně představuje cukrovinky, se představila také známá česká firma Medovník.
O všechny zmíněné firmy byl mezi nákupčími a firmami obrovský zájem. Účastníci našeho stánku se shodli, že tak zajímavý veletrh na počet možných kontaktů tady dlouho nebyl a předčil i zkušenosti z hlavního únorového Gulfoodu. A když bylo již druhý den veletrhu od několika firem zmíněno, že rozdali poslední katalogy a vizitky, kterých měli přes 200, dokazovalo to vytížení našich vystavujících. Kromě spousty obchodníků a majitelů řetězců projevila o české produkty zájem i taková jména jako například Carrefour, Lulu Hypermarket, Life Pharmacy, Kibsons, nebo Noon (firma zakoupena společností Amazon).
Sektor privátních značek v regionu Blízkého východu roste obrovským tempem. Na rozdíl od některých evropských zemí znamená privátní značka velkých řetězců pro zákazníky kvalitu a jistotu. Je tedy velmi běžnou praktikou, že místní obyvatelé upřednostňují právě privátní značky, u kterých pouze zkontrolují původ. Místní obliba produktů z Evropské Unie tak otevírá producentům pro privátní značky příležitostí, jak se do regionu velmi úspěšně dostat.
Zpracoval:
Lukáš Zamrzla, Zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Abú Dhabí, E-mail: lukas_zamrzla@mzv.cz