Renata Šarjaková, 14. prosinec 2020
Japonské supermarkety plánují rozšířit sortiment potravin na úkor spotřebního zboží
Japonské supermarkety plánují rozšířit sortiment potravin na úkor spotřebního zboží

Přibližně polovina všech supermarketů v Japonsku plánuje zvýšit sortiment zpracovaných potravin, polotovarů, hotových jídel, dále pak čerstvého ovoce, zeleniny a masa. Průzkum provedla Národní asociace supermarketů u dvou set svých členů napříč Japonskem. Dle výsledků průzkumu většina supermarketů plánuje zvýšit množství nabízených potravin a snížit nabídku nepotravinářské zboží.

51 % účastníků průzkumu chce v budoucnu rozšířit sortiment zpracovaných potravin a skoro 40 % plánuje rozšířit sortiment čerstvého ovoce, zeleniny, masa a masných produktů.


Už v letošním roce došlo k nárůstu nabízených potravin o 23 %, masa, ovoce a zeleniny o 13 %. Nabídka nepotravinářského zboží poklesla o 10 % a pětina zúčastněných se vyslovila pro jejich další snižování.


Trend domácího vaření je v Japonsku v současnosti velmi populární, což by mělo nadále zvyšovat prodej brambor, cibule, dále pak zeleniny, hub a ovoce. Pokud jde o maso, z důvodu menší návštěvnosti restaurací roste prodej hovězího masa pro přípravu steaků a dalších druhů vhodných pro grilování (yakiniku).


Z důvodu epidemie covid – 19 dochází také ke změnám způsobu placení za nakoupené zboží, kdy 65 % supermarketů zavedlo samoobslužné pokladny, další obchody plánují zavádět platby přes QR kód. Japonsko je zemí, kde nejrozšířenějším způsobem placení jsou platby v hotovosti (80 % veškerých plateb). Japonská vláda hodlá zdvojnásobit podíl bezhotovostních plateb do roku 2027 z 20 % na 40 %.


Japonská pivovarnická společnost Kirin vyvíjí vinný ocet obsahující chmelový extrakt

Společnost Trinus společně s pivovarnickým holdingem Kirin vyvíjí nové produkty, které prezentují na crowfundingových stránkách s cílem zjistit jejich potenciál u zákazníků. Nyní byl představen vinný ocet nazvaný Hoplus, který obsahuje 100 g chmelového extraktu ve 100 ml nápoje. Zákazník si může vybrat mezi čtyřmi příchutěmi – yuzu (citrus), pomeranč, broskev a hroznové víno. Firma INHOP, která chce výrobek uvést na trh, se specializuje právě na chmelový extrakt, který je použit jako ingredience do různých produktů. V letošním roce uvedla na trh chmelové gumové bonbony a tablety. Společnost INHOP byla založena minulý rok jako joint venture pivovarnické skupiny Kirin (jeden z největších odběratelů českého chmele v Japonsku) a firmou Dentsu. Firma se nyní snaží získat povědomí u japonských zákazníků, kterým chmelový extrakt dosud není příliš znám. Vinný ocet si vybrala proto, že jde o důležitou ingredienci v japonské tradiční kuchyni. Používá se při přípravě suši, zeleniny a ryb. Produkce vinného octa v Japonsku roste o 5 % ročně. Společnost nyní investuje do výzkumu účinků chmelového extraktu na zdraví lidí.

JAPONSKO - Irena Leopoldová, Zemědělský diplomat, velvyslanectví ČR v Tokiu, irena_leopoldova@mzv.cz 


Hodnocení => průměr 123
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář