Renata Šarjaková, 3. duben 2019
Ruský retail navyšuje podíl zdravých produktů ve svém sortimentu
Nákupní chování ruských spotřebitelů ve velkých městech se mění a obchodníci se tomuto trendu přizpůsobují. Roste poptávka po zdravých produktech, což je označení, pod kterým si ruští zákazníci představují celou řadu potravin.

 Někteří do kategorie zdravých potravin řadí ty bez konzervačních látek, „éček, palmového tuku, cukru či lepku, potraviny organické nebo dokonce i „farmářské“ a „domácí“. Ačkoliv jsou v řadě případů tato označení především marketingovým nástrojem, na ruské zákazníky fungují a retail reaguje rozšiřováním tohoto sortimentu.

Podle průzkumu Gfk Healthy Trends na konci roku 2018 28 % ruských zákazníků upřednostňovalo potraviny s nápisem „farmářský“ a 22% s nápisem „bio“ nebo „organik“. Zdravé potraviny na ruském trhu jsou jak evropského, tak i domácího ruského původu. Podíl evropských „zdravých“ potravin se však se zavedením embarga v roce 2014 značně snížil. Narůstá počet „zdravých“ ruských potravin, s označením „bio“, „organický“, „farmářský“ atd. Obchodníci však očekávají, že jakmile 1. ledna 2020 vstoupí v platnost Zákon o organické produkci, který bude přesně stanovovat pravidla pro certifikaci a označování organických potravin, trh se zdravými potravinami se „pročistí“.

Důležití hráči na ruském poli retailu jako např. Auchan, Perekrestok, Globus Gurmet, Azbuka Vkusa a další potvrzují, že „zdravé potraviny“ jsou aktuálně v Rusku, stejně jako i jinde ve světě, perspektivní segment maloobchodu, jehož sortiment chtějí rozšiřovat.


Hodnocení => průměr 027
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář