Renata Šarjaková, 3. červenec 2006
Bioprodukty ovoce a zeleniny jsou v SRN na vzestupu
Jenom odbyt mrkve se v loňském roce zvýšil o 50 %.

Poptávka spotřebitelů po bioproduktech se v roce 2005 dále zvýšila. Prudký vzestup se týká téměř všech ekologických produktů, především ale ovoce a zeleniny. Nejvíce prodávanou skupinou zboží na trhu s bioprodukty je čerstvá zelenina, které se v loňském roce prodalo o 31 % více. To zjistil Německý svaz rolníků (DBV) na základě vyhodnocení Ústředního informačního střediska o trhu a cenách (ZMP). Mrkev dosáhla s nárůstem 50 % největšího nárůstu. Prodej čerstvého ovoce se zvýšil dokonce o 42 % - nárůst, který souvisí především s větším zájmem o banány, jablka a citrony z ekologické produkce. Společně s bramborami činí tyto tři skupiny produktů kolem poloviny prodeje ekologických produktů v Německu. Posuzujeme-li celkový prodej ovoce a zeleniny v Německu, dosáhne ovšem ekologické ovoce pouze podílu dvou procent a ekologická zelenina podílu čtyř procent. Především tradiční maloobchod s potravinami – a zde především diskontní prodej – své aktivity počátkem podzimu zesílily. Ekologické ovoce a ekologickou zeleninu již nabízejí skoro všechny velké diskontní podniky. To vede k významnému posuvu podílu prodeje. Přes diskontní podniky se tak již prodává téměř 70 % sklizně ekologické mrkve. Specializovaný obchod s ekologickými produkty (včetně ekologických supermarketů) měl v roce 2005 podíl na prodaných množstvích už jenom sedm procent. Se zvyšujícím se vstupem diskontních podniků do segmentu s bioprodukty se v obchodě zesílila soutěž o podíly na trhu. Spotřebitelské ceny se na podzim silně propadly a mohly se pozvolna zvýšit teprve v prosinci. Cenové rozdíly mezi různými nákupními místy se v průběhu podzimu zmenšily.

http://www.agranet.de/7404.php                 Zdroj info ÚZPI


Hodnocení => průměr 022
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář