Renata Šarjaková, 27. červenec 2006
Bezpečnost potravin z pohledu českého spotřebitele
Jsou uvedeny výsledky sociologického průzkumu českých spotřebitelů potravin z pohledu jejich chápání bezpečnosti potravin a podle vytvoření typologie chování zákazníků.

Jsou uvedeny výsledky sociologického průzkumu na téma bezpečnosti potravin z pohledu spotřebitele. Dotazníkový průzkum zahrnul výsledky podrobného dotazníku od 1024 osob ve věku 18 – 79 let. Byla vytvořena modelová typologie zákazníků ve 4 skupinách: nenároční (4 %), nároční a informovaní (40 %), malých obchodů (25 %) a „lovci cen“ (31 %).

Jednotlivé skupiny byly charakterizovány složením souboru a spotřebním chováním a preferencemi zákazníků. Mírná většina zákazníků upřednostňuje průběžné nákupy (51 %) před nákupy velkými (46 %). Samostatné nákupy realizuje 44 % zákazníků, nákupy s partnerem nebo prostřednictvím partnera po 20 % zákazníků. Nákupními místy jsou především obchodní řetězce (70 %). Pozornost v průzkumu  byla také věnována tomu, jak jsou sledovány údaje na obalech,  jak spotřebitelé zacházejí s potravinami po nákupu a jak se pídí po informacích o bezpečnosti potravin. Obecně lze konstatovat, že ochrana spotřebitelů před nekvalitními potravinami z pohledu zajištění nezávadnosti potravin je hodnocena pozitivně. Podrobnější údaje o tomto šetření je k dispozici na  www.szpi.gov.cz.

 

Laudová, I.: Bezpečnost potravin z pohledu českého spotřebitele. Výživa a potraviny, 61, 2006, č. 4, s. 103-105

 Zdroj info ÚZPI


Hodnocení 1 | 2 | 3 | 4 | 5 => průměr 098
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář