Odkazy
- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
Aktuality
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
agronavigator.cz , 18. srpen 2011
Rozporuplný sprej Sensaslim
Rozporuplný sprej Sensaslim
Australský přípravek proti hladu a na hubnutí, který dodává mozku falešnou informaci o sytosti, je napadán jednak kvůli nedostatečnému prověření, jednak kvůli nečekaně velkému účinku.
Australská komise pro hospodářskou soutěž (The Australian Competition and Consumer Commission - ACCC) podala žalobu na Sensaslim Australia kvůli spreji na potlačení chuti k jídlu. V rozporu se skutečností se na webu výrobce k tomuto výrobku se uvádí, že „Sensaslim Spray“ byl 20 let klinicky zkoumán po celém světě, že přes 11 tisíc lidí ve 100 zemích zhublo průměrně o 15 kg během krátké doby (někteří až o 45 kg). Specialista na obezitu Dr. Capehorn navíc předložil nekvalifikovanou zprávu o účincích spreje.
Federální soud v New South Wales vydal 20. 7. 2011 oprávnění pro ACCC k represivnímu postupu proti společnosti Sensaslim Australia.
Předtím zaplnila titulky novin žaloba, kterou na společnost Sensaslim Australia podal jockey Wanderson D'Avila. Došlo u něho k diskvalifikaci na dostizích Gold Coast, zákazu činnosti na jeden měsíc, a tím ztrátě příjmů a reputace, vzhledem k tomu, že použil přípravek na hubnutí. Při vážení se zjistilo, že má o 0,8 kg méně než stanovených 55 kg. Žaloval, že na výrobku bylo uvedeno „zažene hlad“, ale nikoli, že sníží hmotnost. On neměl v úmyslu hubnout. Reklamní slogan zněl „nothing tastes as good as slim feels“ („není nic lepšího než pocit štíhlosti“). Bizarním důsledkem bylo, že zástupce Sensaslim poděkoval jockeyovi za reklamu – tzn. za prohlášení, že produkt je velmi účinný.
Přípravek je založen na principu potlačení myšlenek na jídlo. Mozek záměrně dostává z jazyka falešnou informaci o pocitu sytosti. Přípravek se použije podle potřeby třikrát denně 10 minut před obvyklým jídlem.
Článek : 113230 ; Vydáno : 18.8. 2011 ; Autor : Ing. Irena Suková
EU Food Law, 2011, č. 496, s. 9
EU Food Law, 2011, č. 496, s. 9
Hodnocení
=> průměr 076