- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Tisková zpráva MZe ČR
Začíná třetí ročník soutěže Regionální potravina
a intervenční fond.
Soutěž Regionální potravina se zaměřuje především na malé a střední výrobce potravin. Projekt vychází vstříc sílícímu zájmu veřejnosti o kvalitní potraviny od tradičních regionálních výrobců.
„Poroty budou v jednotlivých regionech rozhodovat o vítězích v devíti kategoriích, stejně jako v loňském roce. Projekt je koncipován tak, že v každé kategorii může získat značku Regionální potravina jen jeden z nich,“ řekl ministr zemědělství Petr Bendl.
Soutěž o značku „Regionální potravina“ se vyhlašuje ve 13 krajích České republiky. Zemědělský nebo potravinářský výrobek, který usiluje o udělení značky, musí být vyroben v příslušném regionu ze surovin
z tohoto regionu, nebo pokud je to z objektivních důvodů nutné, z tuzemských surovin.
„Na předešlé dva ročníky máme velmi dobré ohlasy. Výrobci zaznamenali zvýšenou poptávku po zboží, které si svou kvalitou získalo právo nosit značku Regionální potravina. Je to tedy už osvědčený způsob, jak Ministerstvo zemědělství nepřímo napomáhá malým a středním podnikatelům, kteří nabízejí kvalitní potraviny jasného původu,“ řekl Petr Bendl.
Marketingové aktivity podporující značku Regionální potravina odstartují v červnu. Informační a inzertní kampaň proběhne v tisku, televizi a rozhlase, doplní ji speciální mediální projekty. Ministerstvo zemědělství ve spolupráci se Státním zemědělským a intervenčním fondem budou značku prezentovat na farmářských trzích a v místních sítích maloobchodních prodejen. „Plánují se speciální koutky s Regionálními potravinami na čerpacích stanicích i v obchodních řetězcích. V tomto a v příštím roce vyčlenilo ministerstvo na marketingové aktivity spojené s Regionální potravinou částkou 58 milionů korun,“ řekl Petr Bendl.
V současné době jsou již vybráni realizátoři soutěží ve všech krajích. Postupně zveřejňují výzvy
k přihlašování do projektu. Jedním z prvních regionů, kde proběhne v květnu hodnocení a výběr vítězů,
je Plzeňský kraj. Slavnostní vyhlašování výsledků letošního ročníku se uskuteční v jednotlivých krajích
od června do října.
Na webových stránkách www.regionalnipotravina.cz dostanou spotřebitelé komplexní informace, například
i o místech prodeje oceněných potravin, pravidlech a harmonogramu soutěže. Značka Regionální potravina je udělována v kategoriích: masné výrobky tepelně opracované, trvanlivé masné výrobky, sýry včetně tvarohu, ostatní mléčné výrobky, pekařské výrobky, cukrářské výrobky, alkoholické a nealkoholické nápoje, ovoce a zelenina v čerstvé nebo zpracované formě, ostatní (med, lahůdkářské výrobky, skořápkové plody apod.).
Na projektu se podílejí i Agrární komora ČR a Potravinářská komora ČR. V roce 2010 bylo oceněno
71 produktů, v roce 2011 to bylo 99 výrobků. V rámci projektu získávají výrobci právo čtyři roky využívat marketingovou značku Regionální potravina daného kraje pro prezentaci oceněného výrobku.
Zdroj: MZe ČR, www.eagri.cz